Az FIA elnöke, Max Mosley, Bernie Ecclestone és a Forma-1-es csapatok szervezete, a FOTA ma a londoni Heathrow egyik szállodájában tárgyalt. A téma az FIA által 2010-re bevezetett önkéntes költségplafon volt, amelynek keretében a 60 millió dolláros összeget vállaló csapatok nagyobb technikai szabadságot élveznének a korlátlanul költekezőkkel szemben.

A kis és nagyobb csapatok érdekkülönbségei ellenére a FOTA már a múlt héten egységes kiállással utasította el a jövő évi szabályt, a Toyota, a Red Bull két csapata, a Renault és a Ferrari pedig bejelentette, hogy változás híján nem fogja leadni nevezését a 2010-es világbajnokságra a május 29-i határidőig, azaz elhagyja a Forma-1-et.

A komoly fenyegetés ellenére az FIA nem engedett ma, Mosley szerint a költségplafon nem lehet vita tárgya, mindenkinek alkalmazkodnia kell hozzá, és a szervezet a nevezési határidőt sem tolja ki.

„Barátságos tárgyalás volt, de a csapatok csak a költségplafon helyetti megoldást kerestek. Elmagyaráztuk, hogy a már nyilvánosságra hozott nevezési határidőt az új belépők miatt nem tolhatjuk arrébb. A szabályok is maradnak a régiben. Világossá tettük, hogy azt szeretnénk, ha mindenki ugyanazt a szabályrendszert követné, mindenki vállalná a költségplafont” – nyilatkozta a sajtónak az FIA-elnök.

Mosley kiemelte, hogy el sem tudja képzelni, hogy miért ne vállalná valamelyik csapat a kiadási korlátot, hiszen az nagyobb technikai szabadsággal jár, több lehetőséget biztosít a mérnöki leleménynek.

Nincs krízis?!
A főnök nem volt ott, de a Ferrari így is akcióba lépett

A főnök nem volt ott, de a Ferrari így is akcióba lépett

A főnök nem volt ott, de a Ferrari így is akcióba lépett


A tárgyaláson – amelyre édesapja halála miatt a Ferrari-és egyben FOTA-elnök Luca di Montezemolo nem tudott elmenni – az is kiderült, hogy a maranellói csapat bírósági végzéssel szeretné megakadályozni a 2010-es szabályok életbe lépését. A Ferrari a francia bíróságon arra alapozva kezdeményez eljárást, hogy a csapat még 2005 elején kötött egy megállapodást Bernie Ecclsetone-nal és az FIA-val, amelynek keretében a 2008-tól egészen 2012-ig (gyakorlatilag a 2007 végén lejárt, a sportot keretbe fogó ún. Concorde Agreement egyéni meghosszabbításaként) elkötelezte magát az F1-es részvétel mellett, cserébe gyakorlatilag vétójogot – és persze tekintélyes summát – szerezve.

„Május 22. és 29. között kell neveznünk, ha megtesszük, az pedig azt jelenti, hogy elfogadjuk az új szabályokat, amelyek azonban nem felelnek meg a Ferrarinak. Nem volt más választásunk” – mondta a jövő kedden sorra kerülő bírósági ügyről a Ferrari jogi képviselője.

Az eredmény nélkül zárult találkozó ellenére Mosley nem tart attól, hogy a csapatok beváltják a távozási fenyegetésüket, és szakadásra kerül sor az F1-ben.

Nincs krízis?!

Nincs krízis?!

Nincs krízis?!


„Nem hiszem, hogy ez megtörténik. Néhányan azt mondják, hogy krízis van, de szerintem nincs erről szó. Meglepne, ha tényleg távoznának, hiszen a Ferrari is ezzel fenyegetőzik, most mégis a bíróságra megy a szabályok megváltoztatásáért. Ha tényleg menni akarnának, akkor egyszerűen mennének is. De akárhogy is legyen, ez idén, jó tíz hónapig nem aktuális téma” – mondta az angol.

A cikk megírásáig a csapatok sem külön-külön, sem közösen, a FOTA-n keresztül nem reagáltak a ma történtekre.