Mivel az FIA által 2010-re bevezetni kívánt 60 millió dolláros költségplafon a Renault számára is elfogadhatatlan, ezért a Toyota, a Red Bull csapatai és a Ferrari mellett a francia gyártó is jelezte, hogy változás híján nem indul jövőre a Forma-1-ben.
Akár a Renault-nál, akár a Ferrarinál folytatná tehát pályafutását Fernando Alonso 2010-ben, a jövő elég sötét számára:
„Nagyon aggasztó. Igyekszem kikapcsolni, és csak a munkámra koncentrálni. Most, Monacóban 100 százalékosan a futamra összpontosítok, de az is igaz, hogy a múlt héten, otthon nem tudtam nem gondolni arra, hogy talán most utoljára versenyzek majd itt. Ha a nagy csapatok, a gyártók elhagyják az F1-et, nem akarok kiscsapatokkal versenyezni, mert az úgy már nem lenne Forma-1, egyébként is vannak más versenysorozatok is” – magyarázta a spanyol.
„Számomra nagyon furcsa, hogy nem ültek le meggondolni, hogy milyen káros a sport számára, ami az elmúlt két hónapban folyt. Három-négy új csapatért cserébe hét nagyot elveszíteni – ezt egyszerűen nem tudom megérteni. És nem is csak az a hét csapat tűnne el, hanem a világ tíz legjobb versenyzője is. A Forma-1 így nem lesz érdekes” – kritizálta az FIA-t és Max Mosleyt a kétszeres világbajnok, akitől már megszokhattuk, hogy a mezőny legtekintélyesebb tagjaként nem fél elmondani a véleményét.
Alonso idén ellátogat majd a Le Mans-i 24 órás futamra, és azt is elárulta, hogy akár ki is próbálná magát valamikor a legendás versenyen, de másfelé is nézelődne, ha távoznia kellene az F1-ből.
„Remélem, hogy évente egynél többször versenyezhetnék. 27 éves vagyok, kétszeres világbajnok, több versenysorozatban is győzhetnék.”