Kinek a FIA?

FIA. A FIA nem személy, hanem így hívják a Nemzetközi Automobil Szövetséget külföldiül (Fédération Internationale de l’Automobile). Ez az az F1 közeli szervezet, amelyet egy szexbotrányáról elhíresült fickó vezet, amelyik keresztbetesz a csapatoknak, ahol csak lehet. Ők találják ki azon felvetéseket, amelyek évről évre veszélybe sodorják a Forma-1 jövőjét, unalmasabbá teszik a versenyeket, így sikeresen bosszantják a résztvevőket és a rajongókat egyaránt.  És most már mi is nagyon haragszunk.

Kedves Mosley Úr
Kedves Mosley Úr

Kedves Mosley Úr

Kedves Mosley Úr


Elhatároztuk ugyanis, hogy a Monacói Nagydíjat élőben is leközvetítjük olvasóinknak a helyszínről, meginterjúvolunk néhány ügyes versenyzőt, csinálunk néhány közeli képet a paddockban a csinos hoszteszlányokról, este pedig együtt gurítjuk majd a kockát a Casino de Monte Carlóban néhány nagyon gazdag jachttulajdonossal, akik ezen esemény miatt hajóztak be a kikötőbe.

Internet nem!

Egy véletlen folytán szinte ingyen megvolt a repjegyünk is, mivel anno Monaco környékén mutatták be a Ford Focus RS-t és az Audi A5 kabriót is egy időben. Mivel mindkét eseményre hivatalosak voltunk, egy időpont-módosítással és 75 euró befizetésével máris megvolt a jegyünk, csak az akkreditációnk hiányzott.
 
Nem voltunk teljesen tudatlanok, tudtuk hogy a kőkorszaki szervezet valamilyen perverz oknál fogva nem regisztrál internetes weboldalakat, azt majd csak 2010-től teszi, és akkor is kizárólag korlátozott számban. Hogy miért, azt ne kérdezze senki.

Erre a problémára is megvolt a hatásosnak gondolt ellenlépésünk, amit egy kiadón belüli férfimagazin jelentett. Az FHM-ben nem csak csinos lányokat látni, de időről időre autókról is lehet olvasni benne, sőt szezonban nem ritka az F1-es téma sem.

Mi is vállon veregettük volna

Mi is vállon veregettük volna

Mi is vállon veregettük volna


Kitöltöttük hát a regisztrációs formulát az interneten az FHM nevében, amelyre viszonylag gyorsan érkezett is a válasz. Ebben egy példányt kértek az újságból, valamint egy hivatalos fejlécre nyomtatott kérelmet, amelyet egy párizsi címre kellett elpostázni ajánlott küldeményként. Biztosra akartuk menni, 17 ezer forintért másnapra ott is volt Bódy Sylvivel a címlapon az újság, sőt a főszerkesztői levél is.

És láss csodát, a gonosz FIA megírta a válasz e-mailt, amiben elfogadta az FHM regisztrációját, és belépést engedélyezett arra a webes felületre, ahonnan a konkrét versenyekre kell regisztrálni.

Meggondolták magukat

Közben szervezgetni kezdtük az interjúkat, próbáltunk autót, szállást szerezni, persze egyik sem ment simán. A költségek megnyirbálása minden gyártót kényesen érintett az F1-ben is, ráadásul Monte-Carlo az a helyszín, ahol a legtöbb VIP vendéget kell eljuttatni a versenyre és elszállásolni valamelyik puccos szállodában.

Mi éleset lőttünk volna :-)

Mi éleset lőttünk volna :-)

Mi éleset lőttünk volna :-)


Lassan kezdtem megbarátkozni a diákszállás és a vonatozás gondolatával, amikor a Monacói Nagydíjra való regisztrálást követően megjelent a FIA válasza. Gyanús volt, hogy napokig csak a pending (függőben) felirat szerepelt a nevem mellett, majd a jelentkezési idő lejárta után 4-5 nappal megjelent az elutasítva felirat is.

E-mailben próbáltam érdeklődni az elutasítás miértjéről, de a delegált fotós/újságírót válaszra sem méltatták, a levél az FHM főszerkesztőjének ment. Egy formális levélben egy újabb vizsgálatra hivatkozva elutasították a kérelmet, szerintük mégsem érdemeljük meg a belépőt.

Az újság akkreditációs kérelmeknek való megfeleltetése után – amelyben csupa hablaty, semmi kézzelfogható nem szerepel –  próbálkozhatunk újra. A nagy frászt Mosley Úr és kedves FIA, a nagy frászt.