A Ford-csapat gyári raliautóit építő és versenyeztető M-Sport megépítette az új Fiesta raliváltozatát. A kocsit Szardínián mutatták be, ahol a rali-világbajnokság aktuális futamát rendezik. A versenyen hivatalosan egyelőre még nem indul, de előfutóként részt vesz.
Mint azt a helyszínen Malcolm Wilsontól, a Ford csapatvezetőjétől megtudtuk, az autó elkészítése kézenfekvő volt.
„Rendkívül népszerű a korábbi Fiesta ST alapjaira épült versenyautó is: 27 országban versenyeznek vele, több mint 300 átalakító készletet adtunk el hozzá. A korábbi Fiesta képes volt abszolút 25. helyet elérni rali-világbajnoki futamon, ami rendkívüli teljesítmény egy ilyen apró modelltől” – mondta az M-Sport tulajdonosa.
„Ezek után egyértelmű, hogy az új Fiesta megjelenésével ebből az autóból is készítünk versenyautót, amely a korábbi nyomdokaiba léphet. Miután az új Fiesta a Ford első globális modellje (a világ minden táján szinte azonos formában kerül piacra – a szerk.), így gyakorlatilag mindenhova tudjuk szállítani a versenyautót.”
A Fiesta R2 az utcai Fiesta Sportra épül, így látványra is nagyon hasonló. Műszakilag a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) szabályainak megfelelő. Motorját a szériamodell 1,6-os benzinmotorjából fejlesztették, amely normál helyzetben 120, itt az átalakítások után 163 lóerős. Nem csoda, hogy könnyedén viszi az alig egytonnás kasztnit.
Ahhoz, hogy ezt a teljesítményt elérjék, kicserélik a szívó- és a befecskendezőrendszert, de a kipufogó is más, ugyanakkor a motorban a dugattyú, a hajtókar és a főtengely is új. A blokk maximális nyomatéka 182 Nm, amelyet a sorozatgyártású modellhez hasonlóan ötfokozatú, ugyanakkor szekvenciális sebességváltó visz az első kerekek felé, de nem hiányzik az önzáró differenciálmű sem.
A gyors kanyarvételeknél kiemelt szerepe van a futóműnek, amely az R2-ben a pálya és a pilóta stílusához állítható. A rövid fékútról nagy teljesítményű versenyfékek gondoskodnak.
Miután az M-Sport egy családi vállalkozás, ki más tesztelhette volna a Fiesta R2-öt, mint Matthew Wilson, a csapatvezető fia, aki amúgy a rali-világbajnokságon versenyez. Mint elmondta, az ilyen modellek arra jók, hogy minél több gyártót vonzzanak a raliba, hiszen jól hirdethetik a vállalatot. Közforgalomban is kapható autók versenyezhetnek egymás ellen kisebb átalakítás után. Majd hozzátette: „Az új Fiesta R2 remek autó, versenyképes.”