A Honda kiszállásával magára maradt Brawn GP idén ugyan még a japán gyártó által a fejlesztésekbe beleölt összegek gyümölcseit élvezi, és a „búcsúajándékként” kapott 100 milliós kuglófot majszolja, de a jövő évben már a privát kiscsapatok keserű kenyerét rághatja majd.
A tulajdonos-csapatfőnök, Ross Brawn épp ezért támogatja az FIA által a jövő évre bevezetett 60 millió dolláros költségplafont, azonban a költségcsökkentést semmiképp nem szeretné a sport érdekei elé helyezni.
„A csapatként végig a költségplafon ötlete mellett álltunk, de azt nem akarjuk, hogy ez más csapatokat elűzzön a Forma-1-ből. Ha találunk olyan megoldást, amelyik mindenkinek jó, akkor nem ragaszkodunk a kiadási plafonhoz. Mi már tavaly is javasoltunk hasonlót, de olyan megoldás nem kell, amely miatt némelyik csapat meggondolná a Forma-1-es részvételét” – nyilatkozta Brawn az F1.com-nak.
A csapatok szervezete, a FOTA ma tárgyal újra a kérdésről Monacóban – előbb szűk körben, majd Max Mosleyval -, mindenki a megoldást keresi, hiszen a Toyota, a Red Bull-csapatok, a Renault és a Ferrari bejelentette, hogy a költségplafon meghagyása esetén nem indulnak 2010-ben az F1-ben. Az FIA az újonnan belépni kívánó csapatok érdekeire hivatkozva nem enged.
Brawn azt szeretné, ha a kecske is jóllakna és a káposzta is megmaradna, arról viszont nem állít konkrétumot, hogy indul-e a csapat jövőre.
„Folyamatos a tárgyalás, a vita, keressük a legjobb megoldást. A jövő évi részvételünkről épp ezért egyelőre nem kívánok nyilatkozni. Az álmom, hogy olyan megoldás szülessen, amellyel mindenki folytatja az F1-et és új csapatok is jöhetnek, és a költségeket is sikerül kordában tartanunk, hogy a Brawn GP-hez hasonló csapatok is működőképesek lehessenek hosszabb távon is. Ehhez a kiadásokat a lehető legalacsonyabbra kell szorítani, de úgy, hogy az a nagyoknak is megfeleljen.”