Ezek kérem Morganek. Nem is biztos, hogy öregek. Az antik, külső sárhányós, kiugró fényszórós külső semmit nem jelent, a Morgan 4/4, a Plus 4 és a Roadster évtizedek óta ugyanúgy néz ki. Mint ezt decemberben, a magyarországi forgalmazás kezdetén meg is írtuk.
Francia esővédő fólia a brit sportkocsin
De hogy kerül húsz Morgan az M5-ös kivezetője mellé, a Citroen Hungária telephelyére? Miért őriz egy francia gyártó klasszikus angol sportkocsikat? Hát mert ezek francia Morganek.
A Morgan vajon mi? |
Autóipari legendák ellen beoltott olvasóink számára: a Morgan egy 1909-ben alapított brit autómárka. A két- és négyüléses sportkocsikat gyártó cég a kevés fennmaradt, patinás autómanufaktúra egyike, autóikat ma is kézzel szerelik össze Worcestershire megyében, Malvern Linkben. |
Az autók az Ecurie Morgan France klubhoz tartoznak. Azért vannak most épp, mert egy transzeurópai túrát szerveztek maguknak. A klubtagok május 29-től június 6-ig brummogtatják Morganjeiket, A 2007-es Transbaltica Rallye útvonalának egy részén mennek végig, kéttucat autójuk Budapestről indul, innen gurulnak át Szerbián, Koszovón, Macedónián Görögországig, ahol kompra szállnak, majd _Olaszországon is átautóznak, hogy Chamonix-ban elbúcsúzzanak egymástól. A rajt előtt pedig a Citroen magyar importőre adott szállást a kocsiknak, gondolván, mégiscsak jobb, ha sorompó mögött tartják őket éjszakára.
Ennyi. Ha holnap látják őket valahol Budapest és a déli határszél között, integessenek a francia utazóknak, kívánjanak nekik jó utat!