A 2010-es Forma-1-es világbajnokság nevezési határideje a múlt pénteken zárult le. Az új jelentkezők és a szakadár Williams mellett végül a csapatok szervezete, a FOTA minden tagja – köztük a kiszállással fenyegető Ferrari, Toyota, Renault és a Red Bull is – leadta a jelentkezését.

Cseppet sem lehet azonban megnyugodni, ugyanis a FOTA-tagok nevezése csak feltételes volt, valójában csak akkor indulnak, ha az FIA-elnök, Max Mosley költségplafonos ötlete teljesen kikerül a jövő évi szabályok közül. Ha Mosley nem enged, csak a Williamsre és az újakra számíthat 2010-ben.

„Ha a feltételek nem teljesülnek, a helyzet egyszerű: a kilenc csapat nevezése érvénytelen lesz. A nevezés azon alapult, hogy a 2009-es szabályokból indulunk ki, azaz nem lesz költségplafon” – figyelmeztetett a hétvégén a Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali.

Tovább bonyolítja a helyzetet, hogy a Pitpass.com szakértőkre hivatkozva arról ír, hogy a Ferrari kivételével – a maranellóiak ugyanis elvileg korábban már szerződésben kötelezték magukat a részvételre 2012-ig –  a FOTA-tag csapatok gyakorlatilag nem rendelkeznek érvényes nevezéssel, ugyanis azt nem lehet feltételhez kötni. Az FIA egyszerűen figyelmen kívül is hagyhatja a jelentkezéseket.

Mosley még mindig az újakat támogatja
Mosley még mindig az újakat támogatja

Mosley még mindig az újakat támogatja

Mosley még mindig az újakat támogatja


Max Mosley egyébként még mindig azon az állásponton van, hogy az új belépőkre elengedhetetlen szüksége van az F1-nek, így akár még az is előfordulhat, hogy egyszerűen újakkal töltik fel a rajtrácsot jövőre. Jelentkező van bőven.

„Egyetlen sport sem lehet egészséges új belépők nélkül. A Ferrari elfelejti, hogy a BMW is Sauberként kezdte, a mostani Williams is úgy indult, hogy Frank Williams vásárolt egy Marchot. A Honda, mára a Brawn GP elődje, a Tyrell is egy kiscsapatként indult, és maga Enzo Ferrari is a semmiből kezdte 1948-ban. Ha nem jönnek újak, a Forma-1 meghal.”