Bár azt nehéz meghatározni, hogy pontosan mi is a Peugeot 3008-asa – egyterű? szabadidő-autó? terepjáró? -, az azonban az EuroNCAP töréstesztje után egyértelmű, hogy a biztonság terén magas színvonalat képvisel. Az autó ötösre vizsgázott.
A frontális ütközésnél a 3008-as utastere teljesen ép maradt, a vezető és az első utas is épségben vészelheti át az ilyen balesetet. A vezető légzsákjával akadt ugyan egy kis probléma – kibomlás közben egy helyen megsérült -, de a Peugeot a biztonsági eszköz fedőlapját áttervezte, és a szériamodelleken ilyesmi már nem fordulhat elő elvileg.
A bábuk adatai alapján az elöl ülők lába is biztonságban volt, az oldalsó ütközésnél pedig a bent ülők összes testtája jól védett. Az oszloptesztnél és az ostorcsapásos sérülések elleni védelemnél ugyan a mellkas és a nyak védelmére csak épp megfelelő minősítést kapott az autó, de a felnőttbiztonság terén így is összesen 86 százalékot gyűjtött.
Mind a másfél, mind a háromévesnek megfelelő tesztbábuk eredményei kifogástalanok voltak, az EuroNCAP szakemberei csakis azt rótták fel az autó hibájául, hogy a kikapcsolható első utasoldali légzsák állapotjelzése nem megfelelő, így az veszélyt jelenthet az annak háttal beszerelt gyermekülésre. 81 százalék.
Eddig csak szépeket írtunk, azonban a 3008-as sem remekelt minden szempontból: a motorháztető mind az esetleg elütött felnőttek, mind a gyerekek esetén gyenge védelmet biztosít a fejsérülések ellen – jó pont azonban, hogy a lökhárító megfelelően „puha”, így az eredmény 31 százalék lett.
Az autóban alapfelszerelés az elektronikus menetstabilizáló, ahogyan elöl és hátul a biztonságiöv-emlékeztető is. A sebességkorlátozó egyes modelleknél csak opcionális, de az autó így is kiemelkedő, 97 százalékos eredmény ért el a biztonsági felszereléseket tekintve.
Peugeot 3008 | |
Felnőttutas-biztonság | 86% |
Gyermekutas-biztonság | 81% |
Gyalogosvédelem | 31% |
Biztonsági segédeszközök | 97% |
Összeredmény | * * * * * |