Szép kerekek, de nem kényelmesek
Nem látszik hétszemélyesnek

Nem látszik hétszemélyesnek

Nem látszik hétszemélyesnek


Gyerekfejjel még álmodozva nézegettem a Volgák barna műbőrrel borított, ostoba harmadik üléssorát is, de mára már sokat vesztett vonzerejéből a leghátsó sor. Igaz, közben nőttem egy métert, de a harmadik üléssorok is sokat fejlődtek.

A lehajtható, öv nélküli szükségülést azóta felváltották a hárompontos övvel felvértezett darabok, de a teljes értékűvé válás még várat magára.

A hétszemélyes kocsik létjogosultsága felett vitatkozhatunk napestig, lényeg hogy vannak és igény is van rájuk. Receptjük sem bonyolult, leggyakrabban haszonjárművekből, egyterűekből, ritkábban szabadidő-autókból barkácsolnak nagyobb befogadóképességű változatokat.

Vágott szemek

Vágott szemek

Vágott szemek


A Peugeot 308SW mégis tudott valami újat mutatni a témában. Nemcsak annyiban tér el a saját hétszemélyesük a többitől, hogy itt mezei kombiba tettek még két ülést a csomagtartóba, hanem a variálhatóság tekintetében is.

Hétüléses 308-as járt már nálunk, igaz, akkor az 1,6-os benzinest, most pedig a kétliteres dízelt próbálhattuk ki.

Álompár

Sajnos könnyen koszolódik

Sajnos könnyen koszolódik

Sajnos könnyen koszolódik


A hatfokozatú manuális váltóval közösen dolgozó dízel többször is kellemes meglepetést okozott. Először is szépen szalad, papíron ugyan 11 másodpercnél is több idő kell neki a százas sprinthez, de ezt odabent nem érezni soknak. Igaz, nem is ez a lényeg, hanem a 136 lóerős dízelmotor fogyasztása.

Ritkán találkozunk olyan tesztjárgánnyal, amellyel a gyári fogyasztási eredményeket tudjuk teljesíteni. A 308 SW-vel a fedélzeti számítógép szerint jó ideig hat liter alatti átlagfogyasztással autóztunk, amely a számolásnál végül 6,1-re szökött fel. Meglepő eredmény egy ülésekkel, súlyos üvegtetővel kistafírozott autótól.
Nagyobb motor, kisebb étvágy? 86A képre kattintva a gyári fotós munkájában gyönyörködhetnek         

Lapozás után belebolondulunk az ülésállítgatásba. Katt, a második oldalra!


Szép, de ráz

A gazdag felszereltséghez sajnos az óriási felnin feszülő sportos abroncs is járt. Látványra kétségtelenül telitalálat, de közlekedésre már korántsem ideális ez a variáció. Kemény, zajos, ráz. Hétszemélyes kombiba – amelyben 136 lovas dízelmotor ketyeg – ez talán nem feltétlenül indokolt. Jobban illene hozzá valami kényelmesebb darab.

Üvegház

A 308-as belsejéről már rengeteget írtunk, szépek, jó minőségűek a textilek, műanyagok egyaránt. A világos számlapú műszerfallal nem lehet az égvilágon semmi bajunk, a gigantikus üvegtető a világos kárpitozással együtt – amelynek tisztántartása azért komoly feladatot ró majd a tulajdonosra – pedig telitalálat. De a korábbi, 308-asról írt cikkeinkben ezeket már leírtuk számtalanszor.

Tilitoli

Tilitoli

Tilitoli


Ezért most csak azokat nézzük, amelyektől más a 308 SW, mint a többi tesztkocsi, ez pedig nem más, mint a számtalan variációban csatasorba állítható hét darab ülés. Ezeket – persze az első kettő kivételével – egyesével ki is lehet szerelni, ha éppen a csomagszállítás a fontosabb elfoglaltság. A középső sorban lévő foteleket – háromról van szó – egyesével tologatni is lehet. Mindezt érthetően, egyszerűen, könnyen, anélkül, hogy sérvet kapnánk a mázsányi fotelek pakolászásától.

Kompromisszum

Könnyű hátramászni

Könnyű hátramászni

Könnyű hátramászni


Ha valaki a leghátsó sorba kényszerül, akkor ott nem fogja magát túl jól érezni, de kevés az olyan hétszemélyes járgány, amelyben kompromisszumok nélkül lehet itt utazni. A közepes méretű kombiból kreált 308 SW sem ilyen. A fejtér kicsi, a lábaink is összegabalyodnak majd, de ne felejtsük, sokszor egy harmadik sor is jobb, mint tömegközlekedni.

A 308-asból faragott gusztusos hétszemélyes járgány kisgyerekekkel, illetve más, összetett logisztikai gyakorlatok sikeres megoldásához lehet okos választás. Amely bónuszként még meglepően takarékosan is üzemeltethető.

Biztonság:
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 1997
Hengerek / szelepek száma 4/16
Max. teljesítmény (kW[LE].) 100(136)
Max. nyomaték (Nm) 320/340
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 11,1
Végsebesség (km/h) 202
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 7,4
Lakott területen kívül (l/100 km) 4,7
Vegyes (l/100 km) 5,7
CO2 kibocsátás (g/km) 150
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4500/1815/1555
Tengelytáv (mm) 2708
Csomagtér (liter) 570
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 60
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) 5 009 000
A szériafelszereltség fontosabb tételei Különálló, egyesével kivehető ülések a második sorban, bőrbevonatú kormánykerék és váltógomb, elektromos ablakok, – tükrök, fedélzeti számítógép, ködlámpa, központi zár, üvegtető
ÉRTÉKELÉS
Pontszám (max. 10)   7,5 pont

Mellette – Ellene
  • Praktikus, variálható ülésrendszer
  • Üvegtető
  • Hatalmassá alakítható csomagtartó
  • Harmadik üléssora csak korlátozottan használható
  • Apró tükrök