Egyáltalán nem biztos a Forma-1-es Török Nagydíj jövője, legalábbis erről ír az egyik helyi lap, a Zaman. Az isztambuli pálya 2005 óta része a sorozatnak, és szerződése 2012 januárjában jár le, vagyis a hétvégivel együtt két futam minden valószínűség szerint lesz még ott. Ugyanakkor Can Guclu, a pálya igazgatója hangot adott aggodalmának, ugyanis könnyen előfordulhat, hogy pályával nem hosszabbít szerződést Bernie Ecclestone.

Törökországban úgy vélik, Mr Ecclestone és a Formula One Goup egyre nagyobb nyomás alatt van az F1 kereskedelmi jogait birtokoló CVC csoport felől a felhalmozott adósságok csökkentése miatt. Ezért sokkal valószínűbb, új, a korábbinál sokkal magasabb jogdíjat is kifizetni tudó pályák megjelenése. Idén debütál Abu Dzabi, de India, Dél-Afrika, Dél-Korea és Oroszország is a jelentkezők között van.

Lehet, hogy nem alaptalan Guclu félelme, hiszen Ecclestone már tett olyan nyilatkozatokat, mely szerint a Török Nagydíj nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket.

2005 óta van Forma-1 Törökországban
2005 óta van Forma-1 Törökországban

2005 óta van Forma-1 Törökországban

2005 óta van Forma-1 Törökországban


„Ha azt akarjuk, hogy a török verseny a jövőben is a naptárban maradjon, azonnal meg kell kezdenünk a munkát” – mondta Guclu, aki elárulta, hogy 2001-ben tették meg az első lépéseket Ecclestone felé, majd 2003-ban kötöttek szerződést a 2005-ben induló négyéves időszakra. Tehát ideje lépni.

Csatlakozott kollégájához a Török Autósport-szövetség vezetője is: „Ha folytatni akarjuk, akkor szerződést kell kötnünk Ecclestone úrral, még mielőtt az új jelöltek sokkal komolyabb ajánlatokat tesznek” – Mumtaz Tahincioglu.

A Török Nagydíjnak az sem tehet jót, hogy a helyszínen gyakorlatilag a kutyát sem érdekel a verseny. A pénteki szabadedzéseken annyira üresek voltak a lelátók, hogy néhány kamerát inkább levettek, ami azokat mutatta volna, és vasárnapra is mindössze 20 ezer nézőt várnak, ami F1-es mércével szégyenletesen kevés.

A Forma-1 az utóbbi évtizedben folyamatosan változik, jelenleg nincs már verseny az amerikai kontinensen, Franciaországban, viszont kettő Spanyolországban, egyre több Ázsiában. Németországban megosztoznak a pályák, de Angliában sem biztos még az F1 jövője. Mi úgy tűnik egyelőre szerencsések vagyunk 2016-ig lesz futam Magyarországon.