Bár a városi terepjárók kategóriájában valószínűleg nem tartozik a vásárlás döntő szempontjai közé a biztonság, sokkal inkább alapvető elvárás, adottként kezelt tulajdonság, azért biztosan akad valaki, akit ez is érdekel.

A Q7-es pár évvel ezelőtti négycsillagos „leszereplése” után a kisebbik testvér, a Q5-ös is megjárta az EuroNCAP laborját. A már itthon is november óta kapható, Balázs kollégánk által alaposan megdicsért „Kistehénre” a törésteszten sem mondtak sok rosszat.

Jól tart a fejtámla
Egy térdlégzsákkal lenne tökéletes

Egy térdlégzsákkal lenne tökéletes

Egy térdlégzsákkal lenne tökéletes


A frontális ütköztetésnél az utastér ép maradt, az adaptív légzsákok és övfeszítők tették a dolgukat, egyedül a sofőr lábára jelenthet veszélyt a kormányoszlop – a térdlégzsák bizony hiányzik. A korlátos oldalirányú ütközésnél hibátlanul teljesített a Q5, de az oszloptesztnél a mellkasi védelem nem volt egészen megfelelő. Az ostorcsapásos sérülések ellen jól óv az ülés és a fejtámla. A felnőttek biztonságára 92 százalékos értékelést kapott az autó.  

A gyermekülések hibátlanul tették a dolgukat, mind a háromévesnek, mind a másfél éves kicsinek megfelelő bábu eredményei jók voltak, azonban a szokásos panasz itt is felmerült: a kikapcsolható első utasoldali légzsák állapotjelzője nem egyértelmű, így az eszköz veszélyt jelenthet az előre beszerelt, hátrafelé néző gyermekülésre. 84 százalék.

Míg belülről kimondottan biztonságos az Audi, kívülről már inkább gyalogostaposó: a lökhárító ugyan megfelelően „puha” volt, de a motorháztető az esetleges áldozat termetétől függetlenül valószínűleg fejsérülést okoz, ez így csak 32 százalék.
 

Jól tart a fejtámla

Jól tart a fejtámla

Jól tart a fejtámla


Az autó az elektronikus menetstabilizátorra megkapta a maximális pontot, a biztonságiöv-emlékeztetők azonban csak az első üléseknél működnek, így ezért már járt egy kis levonás, míg a felszereltséghez nem tartozó sebességkorlátozó automatika természetesen nulla pontot „ért”. A biztonsági segédeszközökre 71 százalékot ítéltek az EuroNCAP szakemberei.

A közvetlen riválisokat tekintve az Audi Q5 nagyjából középen helyezkedik el: a BMW X3-asa csak négy csillagot kapott, azonban a minden elképzelhető biztonsági kütyüvel felszerelt Volvo XC60-as bizony hajszálnyival, de jobb eredményeket produkált.  

Audi Q5
Felnőttutas-biztonság 92 %
Gyermekutas-biztonság 84 %
Gyalogosvédelem 32 %
Biztonsági segédeszközök 71 %
Összeredmény * * * * *