Sosem gondoltam volna, hogy a jópofa Citroën C15-ös utódjából valaha értékelhető családi autó lesz. Lett.
Ma ott tartok, hogy a pénztárcámat szorongatva igenis racionális döntés mellette voksolni, főleg ha a még tervben sem lévő porontyokra gondolok. Mostani tesztautónkba anya, apa mellett pedig öt apró csöppség is befér. Sajnos, szó szerint csöppségek.
Hét kicsi törpe
A Berlingóba 240 ezer forintért rendelhető a plusz két hátsó ülés, – pont annyiért, amennyiért a nemrégiben nálunk járt Peugeot Partnerhez – ami azzal a kellemetlen mellékhatással jár, hogy a középső sor is előrecsúszik 9 centiméterrel.
Ezzel a lépéssel likvidáljuk az ottani kényelmes utazás lehetőségét is, így jól gondoljuk meg, szükségünk van-e a harmadik sor ülésre. Ha csak szökőévben egyszer, bátran hanyagoljuk.
Hétszemélyes felosztásban 170 centi felett kényelmesen nem lehet elférni az első sornál hátrébb, ezzel máris kizárhatjuk a munkásszállítást, mint kiegészítő kereseti lehetőséget. Inkább az óvodák környékén jelentkezzünk az állásajánlatokra.
Biztonságból majdnem ötös |
Négy csillagot kapott a francia családi járgány az Euro NCAP-törésteszten. 64 km/órás frontális ütközésnél az új modell megerősített A- és B-oszlopainak köszönhetően az utastér épp maradt. A műszerfal kialakítása azonban hagyott némi kívánnivalót maga után, de a Berlingo kis híján így is elérte az öt csillagot. Részletek itt. |
A harmadik sorba főleg a beszállás jelent nagy kihívást, menet közben hasonló kényelmet nyújt, mint egy sorral előrébb. Sőt, mivel csak egy emberrel kell a lábtéren osztozni, tömött állapotban elképzelhető, hogy ott jobb ülni.
Kivehető ülések
A háromsoros Berlingo ellen szól a lenullázott csomagtér is, plusz az ülések közé fedetlenül behányt csomagok minden jóérzésű tulajdonosra a frászt hozzák, ha ott kell hagyják valahol az autójukat.
Kötelezőnek persze egyáltalán nem kötelező magunkkal cipelni a kihasználatlanul maradt üléseket, sőt ha akarjuk, mind az öt különálló ülést kitermelhetjük az utastérből, ha jó erőben vagyunk. Mindenesetre sajnáljuk, hogy a középső sor nem tologatható sínen, mert úgy egy teljes értékű ötszemélyes autóként lehetne használni, amikor nem épp személyszállítással foglalkozunk.
Tessék lapozni. A túloldalon kiderül, miért személyautós Berlingo
Tágas, de személyautós
A hátsó sorokra jellemző lábtértől eltekintve a Berlingo ritka tágas és kényelmes autó érzetet kelti, ami főként a kéznyújtásnyira lévő tetőből fakad. A szép számban található pakolórekesznek hála praktikus is, bár a térképzseb
lehetne mélyebb és szélesebb a mostaninál.
Van kesztyűtartó a műszerfal tetején, akad egy felső tároló is, sőt a harmadik sorban is van pohártartó, ha úgy alakul. Középen két felhajtható asztalkáért kell megküzdenie az ott ülőknek, tűszünet idején viszont inkább csak útban vannak a térdnek.
Ha valakinek egy régi, teherautóból farigcsált személyszállító lebeg a szeme előtt, akkor érdemes körülnéznie a Berlingóban, ahol gyakorlatilag semmi nem emlékeztet bennünket ilyesmire.
Normális, személyautós burkolatok köszönnek vissza mindenütt, nincsenek burkolatlanul hagyott lemezek, és olyan olcsónak tűnő megoldások, amelyek nem valóak egy mostani autóba.
C4-es futóművel
Nemcsak a beltér, de a kis dobozos vezethetősége is abszolút személyautós, aminek lehet némi köze a C4-estől örökölt futóműnek. Citroënhez képest elég közvetlen, igaz a magasabb felépítés miatt nem is ülnénk szívesen egy vajpuhán ringatózó autóban. Erős pozitívum, hogy a menetzajok nem nőnek bántóan országúton, vagy autópályán sem, igaz egy hatsebességes váltónak ilyenkor már lehetne haszna.
Erős, de takarékos
Összességében rendkívül pozitívan tudunk nyilatkozni a 110 lóerős, 1,6 literes dízelmotorról is, ami a választható legizmosabb motor a Berlingo motorpalettáján.
Alapjárat közelében ugyan távol áll az erőstől, de később érkezik a nyomaték is, és a nyugodt tempótól a sportosig bármire képes. A 173 km/órás sebességnél többre nem vágytunk, a 8 liter alatti városi fogyasztás pedig kielégítő egy hétszemélyes autótól.
5,5 millió körül
A Citroën Berlingo ára 7 személyes változatban, a legerősebb motorral, a nálunk vendégeskedő Multispace kivetelben 5,5 millió körül mozog, amiből jócskán lehet még lefelé faragni. A Berlingo még ennyiért is kedvező vételnek számít, hasonlóan sokszemélyes, minden hájjal megkent családi autót hasonló áron nem nagyon találni a piacon.
Konkurensek:
Típus, modell |
Árak |
|
Peugeot Partner 1,6 HDI 110 LE Premium 7 személyes | 5 415 000 | |
Fiat Doblo 1.9 Mjet 120 LE Family | 5 050 000 |
Műszaki adatok, ár a következő oldalon
Műszaki adatok -Citroen Berlingo 1.6 HDi 110LE | |
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 1560 |
Furat x löket (mm) | 75 X 88,3 |
Hengerek / szelepek száma | S4/16 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 80(110)/400 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 240/1750 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 12,5 |
Végsebesség (km/h) | 173 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 6,8 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 4,9 |
Vegyes (l/100 km) | 5,6 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 147 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4380/1810/1852 |
Tengelytáv (mm) | 2728 |
Csomagtér (liter) | 517-3000 |
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) | 1504/636 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 60 |
Gumiméret | 215/55 R16 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | Multispace 110 LE: 5 335 000 |
A szériafelszereltség fontosabb tételei | lásd itt |
ÉRTÉKELÉS | |
a vezess.hu véleménye | Remek családi autó, de a hétszemélyes kivetel nem biztos, hogy jó választás |
Pontszám (max. 10) | 7 pont |
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|