Ha Novitec, akkor az utóbbi időkben kiemelkedő teljesítményű Ferrari-átalakításról vagy legutóbb a cég saját sportkocsijáról hallottunk, pedig a tuningcég sem így kezdte. Eredetileg FIAT- és Alfa Romeo-átalakításokkal kezdtek foglalkozni, amely azóta is szerepel a vállalkozás portfóliójában.
Ennek megfelelően most az Alfa Romeo legújabb modelljét, a MiTót alakították át. A sportos kisautót látványos, ugyanakkor aerodinamikailag is hatékony elemekkel szerelték fel. Elöl egy kis spoilertoldat, míg hátul egy diffúzoros lökhárító jelzi a Novitec munkásságát, de a küszöbök és a tetőspoiler is új. A 18 colos felnire nem kell felhívni a figyelmet, azt a legtöbben maguktól is kiszúrják.
Egyszerűbb változatként lehetőség van ültető rugók beszerelésére, amelyek a gyári lengéscsillapítókkal kombinálva 40 milliméterrel helyezik alacsonyabbra a karosszériát. Már ez is jelentősen növeli a jármű kanyarstabilitását, de versenyzői habitussal rendelkezőknek jobb választás a komplett, állítható sportfutómű.
Sőt utóbbi kifejezetten ajánlott, ha valaki a motort is benevezi a Novitec műhelyébe. Ott ugyanis plusz lóerőkkel gazdagodik az. Az 1,3-as dízel 90 helyett 110, az 1,6-os 120 helyett 144 lóerőt teljesít.
Igazából azonban az 1,4 turbó lehet a nyerő választás a tuningolt MiTóhoz. Ennél ugyanis plusz 31 lóerőt, illetve 30 Nm-t „szerelnek” a motorház alá. Az így elért 186 lóerős teljesítménnyel 7,4 másodperc alatt gyorsulhat százra a kis Alfa. Még mindig nem egy Ferrari, de lelkesebb, mint gyári kivitelben.