Jobban hasítja a levegőt
Változott az eleje is

Változott az eleje is

Változott az eleje is


Európában jól fogynak az Insigniák, eddig 56 700 darab fut a kontinens útjain. A négy- és ötajtós modellek után nemrég már megérkezett a kombi változat is, most pedig a kisfogyasztású, környezetkímélő Insigniát próbálgathattuk.

Mitől takarékos?

Óriás varázslatot az Opel sem talált fel az Insignia ecoFlex megtervezésekor, csupán a már bevált trükköket alkalmazták ők is.

Takarékos és erős

Takarékos és erős

Takarékos és erős


Reszeltek egy keveset a karosszérián – betömték a felesleges lyukakat, illetve belemezelték az autó alját a jobb légellenállás elérése érdekében -, módosították a váltóáttételt – az első két fokozat rövidebb, míg az utolsó hosszabb lett, mint a szériamodellben – ,és persze a motorba is jutott egy kis tudomány.

Talán még a start-stop rendszer hiányzik az autóból, bár nem égető a hiány, hiszen így is szemérmetlenül kevés üzemanyaggal beéri. A barkácsolás remekül végződött, a széria kétliteres dízelmodellnél jobban gyorsuló, viccesen keveset fogyasztó, környezetbarát autót készítettek, amiben egyáltalán nem kell látványosan belehalni az unalomba.

Felár

Plusz páncélt kapott az alja

Plusz páncélt kapott az alja

Plusz páncélt kapott az alja


Az előzetes hírek szerint az ecoFlex modell felára 105 ezer forint lesz. Ha csak a gyári fogyasztási adatokat nézzük, és a kétliteres mezei dízelhez hasonlítjuk, mindössze hat decivel fogyaszt kevesebbet, amely nem egy hét alatt hozza majd vissza a plusz költséget. De nem feledjük, hogy ezért az összegért dinamikusabb, nagyobb végsebességű és takarékosabb dízel Insigniát kapunk.

Európa boldogabbik felében még az alacsony CO2 kibocsátású autókért járó adókedvezmények is segítenek, hogy hamarabb bejöjjön az ecoFlex-ért kifizetett felár. Nálunk ilyen egyelőre nincs, cserébe örüljünk annak, hogy az Insignia ecoFlex 160 lóerejével még éppen nem lóg bele a vagyonadóztatott kategóriába.
Insignia ecoFlex: Zöld és erős 42A képre kattintva a gyári fotós munkájában gyönyörködhetnek

Adatok pár szóban

9,5 mp alatt százon van

9,5 mp alatt százon van

9,5 mp alatt százon van


160 lóerő, 380 Nm-es forgatónyomaték, 136gramm CO2 kibocsátás, 1350 kilométeres hatótávolság. Dióhéjban ennyiben is össze lehetne foglalni, mitől jó az Insignia ecoFlex. De vezetni sem kutya, hiszen nem egy kiherélt, lecsupaszított gyenge autóval kell környezettudatosan autózni.

Szintén érdekes, hogy a zöld üzem ellenére nem szedték ki a legtöbb extrát a kocsiból. A legtöbb finomság megmaradt, így a tudományos fényszóró, az extra kényelmes ülés ugyanúgy megtalálható a gazdaságos Insigniába, mint a Sport gomb. Utóbbi különösen vicces egy alacsony fogyasztásra kihegyezett jószágban.

Itt még nincs vége, lapozás után videón is feltűnik a takarékos Insignia és megsúgunk valamit az új Astráról is.


4,4 liter százon?

A kulcsok kiosztása előtt láthattunk egy táblázatot is, amelyen néhány Opeles vezető a miénken azonos útvonalon elért fogyasztási eredményei voltak feltüntetve. Eszerint a papíron beígért 5,2 literes átlagfogyasztás nemcsak laboratóriumi körülmények között teljesíthető, hanem igazi úton, hús-vér emberek számára is. Olyannyira, hogy még az Opel prominensei is tudtak 4,9, 4,5 literes fogyasztási eredményeket összehozni. Persze nekünk muszáj volt jobbat autózni.

Őrület

Nekünk ennyit evett

Nekünk ennyit evett

Nekünk ennyit evett


Takarékos autóban az ember hamar megőrül. Velünk sem történt máshogy, így megpróbáltunk okosan, ügyesen és főként kevés üzemanyag elfogyasztásával autózni az Insigniával. Túlzásba azért nem vittük – nem nyolcvannal, behajtott tükörrel, hat barra fújt kerekekkel utaztunk – , így korlátozottan beteges stílusban 4,4 literes fogyasztást értünk el.

Visszafelé már alaposabban megkergettük a járgányt, hála a német autópályának a csúcssebességet is büntetlenül kipróbálhattuk. Valahol kétszázharminc körül volt a sprint legvége – óra szerint – amikor is a hosszúra áttételezett hatodik fokozatban a motor alig forgott valamivel háromezer felett. Egyedül az ablaktörlőlapátok jajveszékeltek ennél a tempónál, a megszokottnál nehezebb útjuk volt, mire a kemény ellenszélben visszaküzdötték magukat az alapállásba. A 380 Nm-es nyomaték több mint elég, sehol nincs hiányérzetünk.

a videó a hirdetés után indul

Jó hosszú a hatodik

Jó hosszú a hatodik

Jó hosszú a hatodik


Menet közben egy percig sincs olyan érzése a vezetőnek, hogy most valami, nyomorult autóban kell senyvednie, csak azért, hogy a fókáknak holnap is legyen  jégtáblájuk, ahol kedvükre hempereghetnek.

Az Insigniával lehet kellemeset  száguldozni, miközben a fedélzeti számítógép által kalkulált, az arcunkba világított átlagfogyasztás sem fogja a lelkiismeretünket megzavarni.

Astra menetrend:
Kaptunk egy kiskanálnyi ízelítőt a hamarosan érkező új Astrából is. Várhatóan júliusban, budapesti helyszínen mutatják majd be az új modell külső, illetve belső formatervét – itt még csak egy kitömött autót láthatunk – , amelyet a Frankfurti Autószalonon követ a hivatalos bemutató. Igazi új Astrát októbertől lehet majd tesztelni, de az autót csak a jövő évre szánja az Opel.

Az Insignia sorozat következő tagja merőben más lesz, mint a most bemutatott takarékos darab, az ősszel érkező Insignia OPC a száguldásról szól majd. Várjuk azt is.