A tavaly bemutatott Ford Kuga eddig csak 2,0 literes, 136 lóerős dízelmotorral, manuális váltóval volt kapható nálunk. A kínálat azonban kibővült. Magyarországon is elérhetővé vált benzinmotorral a szabadiő-autó.

A Kugába ugyanaz a 2,5 literes turbómotor kerül, amelynek változatait a Focus sportmodelljeiben, az ST-ben, illetve az RS-ben is alkalmazzák. Ám szemben azok 225, illetve 305 lóerős teljesítményével, a Kugában 200 tagú a ménes.

Az öthengeres blokk maximális nyomatéka 320 Nm, amely különösen rugalmassá teszi a négykerék-hajtású járgányt, tekintve, hogy 1600 és 4000-es fordulatszám között folyamatosan tudja a motor. Hatfokozatú manuális váltóval 8,2 másodperc alatt gyorsulhat százra a benzines Kuga, csúcssebessége pedig 210 km/óra. Ötfokozatú automatával 8,8 másodpercre, illetve 205 km/órára váltanak a menetdinamikai jellemzők. A jármű átlagfogyasztása 9,9 liter kézi, és 10,3 automata váltóval.

Látványosabbra szabható
Az új motor már automata váltóval is kapható

Az új motor már automata váltóval is kapható

Az új motor már automata váltóval is kapható


Benzinmotorral drágább a Kuga. A dízel 7,2 milliós indulóárához képest 8,5 milliótól vihető haza benzinessel a kocsi. Ez Trend felszereltséggel értendő, Titanium kivitelben kilencmillió feletti a terepjáró ára. Az automatáért 350 ezer forintot kérnek.

További újdonság, hogy más Ford-modellek után a Kugához is elérhetőek az Individual csomagok. Ezzel lehetővé válik, hogy a vásárlók egyéniségükhöz igazítsák, egyedivé tegyék autójukat.

Többek között prémiumminőségű bőrhuzat az üléseken, magasfényű Piano fényezés egyes belső elemeken, rozsdamentes acél küszöbdíszlécek, alumíniumpedálok és velúrszőnyegek kerülnek az Individual modellekbe. Kívülről krómdíszeiről, a karosszéria színére fényezett kerékjárat-szélesítésekről, az alacsonyabb küszöbvédő elemekről, nagyobb tetőspoileréről, valamint az eredetieknél 50 milliméterrel lejjebb nyúló lökhárítóiról ismerhető fel az egyedi változat.