Úgynevezett MultiAir motorok kerülnek az Alfa Romeo MiTóba ősszel. Az 1,4 literes motor turbófeltöltős és elektrohidraulikus szelepvezérlésé lehetővé teszi a levegő-üzemanyag keverék szabályozását a fojtószelep elhagyása mellett.

Ennek is köszönhetően a MultiAir motorok 10 százalékkal erősebbek (+15% nyomaték), mint a hagyományos szívórendszerrel szerelt változatok, ugyanakkor fogyasztásuk és szén-dioxid-kibocsátásuk 10 százalékkal, NOx-kibocsátásuk 60%-kal alacsonyabb.

Háromféle teljesítménnyel kerül a MiTóba az új motor, 105, 135, illetve 170 lóerős kivitelben, amelyekhez öt-, illetve hatfokozatú sebességváltó tartozhat. A két gyengébb minden MiTo-kivitelhez elérhető lesz, ám a harmadikhoz egy új variáns készül, az ún. Quadrifoglio Verde (négylevelű lóhere).

A MultiAir motorokkal együtt a Start&Stop rendszer is bemutatkozik a MiTóban. A megoldás piros lámpánál, dugóban állva stb. leállítja a motort, majd a kuplung megnyomására azonnal újraindítja – ez tovább csökkentheti a jármű üzemanyag-fogyasztását.