A tavaly októberben bemutatott Ferrari California az olasz gyár új belépő modellje. Ez azonban nem hátráltatja a brutális átalakításokkal nevet szerző Edo Competitiont, hogy gyorsabbá tegye.

Mondjuk annak a cégnek, amely a hivatalosan utcán nem használható ultra Ferrarit, az FXX-et képes rendszámosíttatni és megépítette a leggyorsabb Lamborghinit, ez legfeljebb jó iparosmunka.

És tényleg. Az eredetileg 460 lóerős V8-as motor elektronikája új szoftvert kapott, miközben a California kipufogóját sportosabbra cserélték. Semmi különleges kunszt! A 4,3 literes motor ezután hozza az F430-as teljesítményét, vagyis 500 lóerős, de ugyanez a szám szerepel a nyomatékgörbe csúcspontjánál is.

A karosszéria eredeti, a felnik újak
Kérésre az utasteret teljesen átbőrözik

Kérésre az utasteret teljesen átbőrözik

Kérésre az utasteret teljesen átbőrözik


A pluszteljesítménynek köszönhetően a nyitható fémtetős sportkocsi gyorsabb, mint korábban, most 315 km/óra a csúcssebessége. Azt, hogy javult-e a gyorsulása nem tudjuk megmondani, mert bár az Edo megadja, hogy most 3,9 alatt eléri a százas tempót a California, de a Ferrari hivatalos adatai annyit közölnek a gyári változat idejéről, kevesebb, mint négy másodperc.

Egyelőre várat magára a karosszéria átszabása, rendelkezésre állnak viszont különféle 20 és 21 colos könnyűfém felnik és sportfutómű is. Az állítható lengéscsillapítók lehetővé teszik a hétköznapi felhasználást, ugyanakkor, ha a hétvégét egy versenypályán töltené a megrendelő, ahhoz igazítható a felfüggesztés karakterisztikája.