A hagyományosnak tekinthető kupé és kabrió után egy igazán meglepő modellel bővíti az A5-sorozat kínálatát az Audi. A Sportback egy ötajtós modell, amely a kupékra jellemző íves tetővel bír, ugyanakkor csomagtartója és praktikussága a kombikéhoz hasonló. Nem teljesen újdonság ez, hiszen a 1970-es évek végén bemutatott Audi 100 Avant is hasonló volt. Az Audi új járműve négyszemélyes.
Egyelőre nem hozta nyilvánosságra a jármű hosszúságát a német gyártó, azt azonban elárulta, hogy a tengelytávolsága hat centivel hosszabb, mint a normál A5-é, azaz 2810 milliméteres. Ebből már látszik, hogy az A4-gyel áll közelebbi rokonságban a kocsi, hiszen annak ez a mérete.
A tetőív 36 milliméterrel alacsonyabban fut, mint az A4 szedánnál, ennek ellenére hasonló belső fejteret ígér az Audi. A kupés jelleget tovább erősíti, hogy keret nélküli ajtókkal szerelik az új modellt. Csomagtartója 480 literes, ami nagyobb a többi A5-nél, de megegyezik az A4 szedánéval, az A4 kombi viszont tíz literrel nagyobb helyet kínál. Ugyanakkor a hátsó ülések lehajtásával 980 literes hely adódik, aminél nem tud többet az A4 Avant sem.
Műszaki szempontból természetesen az Audi kínálatának csúcsát hozza az A5 Sportback. Mindegyik motorja közvetlen befecskendezéses és teljesíti az Euro5-ös emissziós normát. A benzinesek az FSI, a dízelek a közös nyomócsöves befecskendezésen alapulnak, utóbbiakat részecskeszűrővel szerelik.
A leggyengébb variáns a 170 lóerős 2,0 literes TDI, amely mellett 2,7-es (190 LE) illetve 3,0 literes (240 LE) hengerűrtalmú gázolajos változatok szerepelnek. Benzinesből a 2,0 literes turbó 211, a 3,2-es, V6-os szívó 240 lóerős teljesítménnyel kerül a kocsiba. A benzineseknél mindkettő a dízelnél a legerősebb négykerék-hajtással készül.
Ugyanakkor mindegyik változatban szerepel az újfejlesztésű menetstabilizáló rendszer, amely elektronikus differenciálzárként is szerepet vállal az első kereknél a hajtás javításában. Az ún. Audi drive selecttel a vezető gombnyomásra választhat három előre beprogramozott viselkedésmód közül. Ilyenkor kényelmestől a sportosig változik a motor gázadási reakcióija, a szervorásegítés mértéke, valamint az automata váltó kapcsolási pontjai.
Ezenfelül olyan elemekkel is felszerelhető a kocsi, mint az adaptív lengéscsillapítók, a változó áttételű kormányzás és a legerősebb motorokhoz a sport differenciálmű.
Nem is kell sokat várni az A5 Spotbackre, hiszen a Frankfurti Autószalonon történt bemutatás után, szeptemberben megkezdik az autó forgalmazását. Indulóára Németországban 36 050 euró (10,1 millió forint) lesz 2,0 literes TDI motorral.