Július 7-én mutatja be Koreában a Hyundai az Elantra LPI-t, a márka első kereskedelmi forgalomba kerülő hibridjét. A jármű azonban nemcsak a Hyundainak különleges, de ez lesz a világ első autógáz hajtású hibridje.

Az Elantra LPI HEV-ben alkalmazott autógáz alacsony szénkibocsátással elégethető szénhidrogén-keverék, égése a benzinénél és a gázolajénál is jóval tisztább. Koromkibocsátása minimális. A kocsit 1,6 literes benzinmotor hajtja, egy 15 kW-os és 105 Nm forgatónyomatékú villanymotorral közösen.

4,5 litert fogyaszt
A hagyományosnál tisztább üzemű

A hagyományosnál tisztább üzemű

A hagyományosnál tisztább üzemű


Az energiát – a világon elsőként – nagy energiasűrűségű lítiumion-polimer szerkezetű akkumulátorok tárolják. Ezek az akkumulátorok nem csak olcsóbbak és biztonságosabbak a hagyományos lítiumion szerkezetűeknél, de jóval több töltés-kisütési ciklust is bírnak, a tárolókapacitás komoly csökkenése nélkül.

A jármű LPG-fogyasztása 4,5 literes átlagfogyasztásnak felel meg benzinből. Ezzel 47 százalékkal gazdaságosabb az 1,6 literes hagyományos benzinmotorral hajtott automataváltós Elantráknál. A kocsi szén-dioxid-emissziója mindössze 99 g/km, egyéb károsanyag-kibocsátása pedig 90 százalékkal alacsonyabb az azonos motorral hajtott benzinüzemű Elantrákénál.