Ősszel érkezik az új Citroën C3, amely leváltja a több mint kétmillió példányban eladott azonos nevű elődjét. A múlt héten kiszivárgott fotók után, a francia gyár is kiadta az első hivatalos információkat a modellről.

Ebből megtudtuk, hogy az új C3 az egyik legnagyobb a kompakt modellek szegmensében. A hossza 3,94 m, ami kilenc centiméteres növekedést jelent a kifutó modellhez képest. Ezzel követi a konkurenseit, hiszen az Opel Corsa, a FIAT Punto, a Renault Clio és a Peugeot 207 is négy méter körüli. Az 1,71 méter széles C3 10,2 méteres fordulókörrel bír, ami jól jön a városi szűk fordulóknál, parkolásnál.

Szélvédő a B oszlopig
Csendes és tágas, ilyennek ígérkezik az utastér

Csendes és tágas, ilyennek ígérkezik az utastér

Csendes és tágas, ilyennek ígérkezik az utastér


Elődjénél jóval tágasabbnak ígéri az új C3-at a Citroën. Minden bizonnyal így lesz, tekintve, hogy a plusz kilenc centit biztos nem a csomagtartóra költötték, tekintve, hogy az öt literrel még kisebb is, mint korábban, most 300 literes.

Az autó komolyabb megjelenésű, mint elődje. Megőrizte annak gömbölyded jellegét, de a méretnövekedés nyomán formailag sok tekintetben hasonlít a C4 Picassóra is.  A vonalaiban rejlő feszességét pedig a Citroën új formairányát kijelölő, C5-től örökölte, amitől a kisautó sportosabbnak hat.

Az új C3 különlegessége, hogy panoráma szélvédővel is elérhető. Az Opel Astránál már közelről is látott megoldás a kis repülőgépek pilótafülkéjéhez teszi hasonlóvá az autó első üléseit. Az utasok a 80 fokos látómezőnek hála nem csak előre, de felfelé is kilátnak a B oszlopig hátrafutó szélvédőn. Jelenleg a C3-é a legnagyobb szélvédő a legkisebb tetővel kombinálva.

Továbbra is gümbölyded

Továbbra is gümbölyded

Továbbra is gümbölyded


Ám nemcsak a szélvédő teszi különlegessé az utasteret, de az anyagok kiválasztása is. A Citroën ígérete szerint kiemelkedő minőségű, csendes belső tér fogadja majd a beülőket. A puha műanyagokat alumínium és króm díszíti. A jelenlegi trendeknek megfelelően az utasok sokféleképp csatlakoztathatják saját zenéiket az autó hifijére. USB és jack dugó is van, de az iPod sem akadály, miközben a telefonokkal Bluetooth vezeték nélküli megoldással kommunikál a járgány.

Egyelőre a motorokról keveset árult el a Citroën, annyit azonban igen, hogy már a kezdetektől kapható lesz az autó 90 lóerős dízelmotorral (valószínűleg 1,6-os), amelynek szén-dioxid-kibocsátása 99 g/km. Ebből mi már vissza tudjuk számolni a fogyasztását, ami 3,8 liter száz kilométerre vetítve.

80 fokos látószög az első üléskből

80 fokos látószög az első üléskből

80 fokos látószög az első üléskből


2011-re újabb komoly lépést ígér a francia vállalat, amikor bevezetik a típusba a második generációs Stop&Start rendszert. Az öt- illetve hatfokozatú, elektromos vezérlésű sebességváltókkal kombinálva 95, illetve 90 g/kilométeres CO2-kibocsátás érhető el. Benzines motorral utóbbi nagyjából 3,8, dízellel 3,4 literes fogyasztást takar.

Az októberben érkező új Citroën C3 azonban nemcsak takarékos üzemeltetést kínál, de izgalmas vezetési élményt is. Ehhez több mint kétmillió kilométert teszteltek a modellel.