A jövőre indulási lehetőséget kapott US F1, Manor és a Campos mind a Cosworth motorjait használja majd, míg a feltehetőleg a Mercedesszel partnerségre törekvő, és talán mind közül a legkomolyabb jelöltnek tekinthető Prodrive például kimaradt.
„Azt mondták, ha szeretnénk felkerülni a 2010-es rajtrácsra, akkor hároméves szerződést kell kötnünk a Cosworth-tel” – idézte a lap az egyik meg nem nevezett sikertelen pályázót.
Egy másik kívül maradt csapat főnöke is ugyanezt állította: „Valós esélyünk volt, hogy Renault-, Mercedes- vagy Ferrari-motort használjunk, de világossá tették számomra, hogy gyakorlatilag kötelezőnek tekintik, hogy a Cosworth-tel társuljunk.”
Az üggyel kapcsolatos megkeresésre az FIA szóvivője egyáltalán nem cáfolta, hogy az autógyártóktól független Cosworth-öt előnyben részesítették: „Az FIA mindvégig elsődleges fontosságúnak tekintette, hogy az új csapatok számára független motorszállító álljon rendelkezésre, hiszen enélkül a teljes mezőny az autógyártók kezében lenne, és egy új csapat sem indulhatna a jóváhagyásuk nélkül” – nyilatkozta az FIA-tisztviselő.
Az ügy nyertesénél, a Cosworth-nél cáfolták, hogy az FIA nekik kedvezett volna.