Elsők a magyarok
Ismét egy hazai bemutató. Ezúttal az Opel hozta el egyik legfontosabb modelljét Magyarországra, hogy itt mutassa meg a nemzetközi sajtónak, ahogy azt az Insignia EcoFlex bemutatóján ígérték. A magyar újságírók pedig elsőként láthatták élőben a legújabb Opel Astrát.
A mostani bemutatón egyelőre csak a formákról, a gyártás során beépített anyagokról, színekről tudhattunk meg többet. Maga az elődjénél 15 centivel hosszabb autó még nem igazi, csak a szemünknek szólt. De nézzük, mit láttunk, miután végre lerántották róla a leplet.
A frontrész átlagosan divatos lámpákat kapott, a lassan már minden márka számára kötelező LED-es kerettel. Jó volna tudni, hogy az irányjelzőket miért penderítették ki a fényszóróházból, mert – magukat ködlámpának álcázva – alulra kerültek. Motorházteteje a gyalogosok biztonsága érdekében egy határozott keresztirányú vágással hamar elfogy, és az orr nagy részét az intelligensnek nevezett lökhárító teszi ki. Puhább, mint az acél és törésnél a javítása is olcsóbb.
Penge?
Oldalról az Insignián már megismert penge-, vagy éppen szárnyszerű – ki mit lát bele – minta itt is feltűnik. Az igazi optikai csalódás a hátsó ajtóknál kezdődik, ahol a tető látszólag elkezd süllyedni, de igazából ilyenről szó sincs. A tető odabent továbbra is elegendő fejteret hagy, de az ablakok íve elkezd lefelé tartani, amitől a forma sportosabbnak hat.
Videón ilyen az új Astra:
Innen már csak egy lépés az autó legszebb része, a feneke. Dupla kipufogó és rafinált lámpatestek zárták a főként üvegszálas műanyagból készült kiállítási autót. Talán a hátsó ajtót nyitó fogantyú zavarja össze kicsit a képet, de majd megszokjuk.
Jó lesz bent is
Pont fordítva, mint az Insigniánál – ahol az elegancia volt elsődleges – az Astra belsejét inkább sportosra álmodták, amit csupán egy cseppnyi eleganciával bolondítottak meg.
Emellett az Opelnél fontosnak tartják azt is, hogy jóféle anyagokhoz érjen az ember, miközben az autóban ül. A legfontosabbak természetesen az ülések – ezek szintén az Insignia szintjét hozzák – a kormány és a váltó hármasa, de a textilek, vagy éppen az utastérben elrejtett hangulatos fények is jót tesznek a kétféle extra színnel is rendelhető belső hangulatának.
Itt még nincs vége, a további részletek, a gyári galéria lapozás után kerülnek csak elő
Kezelőszerveiről, gombjairól egyelőre sokat nem tudunk mondani, legtöbbjüket hiába is tekergettük, a kiállított modellben most csak a forma volt lényeges. Szerencsére a beltér műanyagait, textiljeit már megfogdoshattuk.
Ön mit visz magával az autóba?
A belső megálmodásakor a tervezőknek nem kellett verejtékezve azon törni a fejüket, hogy vajon minek alakítsanak ki helyet az utastérben. Helyette bölcsen megkérdeztek négyszáz vásárlót, ők miféle apróságokat visznek magukkal az autóba.
Így már csak a húszas toplistát kellett átnézni, és máris kiderült, hogy a másfél literes üdítős palack ugyanúgy szükséges a túléléshez, mint a telefon, vagy a napszemüveg, termosz. Így a rakodóhelyek számát alaposan megnövelték. Apró kesztyűtartót kapott a vezető a saját oldalára és az ülések alatt fiókok várják a legfontosabb holmikat, és az ajtózseb is öklendezés nélkül nyeli magába a másfél literes pillepalackot.
Bár a motorokról egy szó sem hangzott el a bemutatón, nagy titkok már nincsenek. Várhatóan az 1,4 literes benzines szívómotorként 90 lóerős marad, de a szabványos átlagfogyasztása 5,2 liter köré csökkenhet a mostani 6,5-ről.
Kis motor, nagy teljesítmény
Turbófeltöltéssel az alap benzines 180 lóerős lehet, amihez jól passzol az Astrában először megjelenő összkerékhajtás.
A dízelek között az 1,7 literes a legfontosabb, amely különböző teljesítmény-fokozatokban lesz választható. Várhatóan ebből születik a takarékos EcoFLEX-modell is.
Az első igazi Astrára a szeptemberi Frankfurti Autószalonig kell várni, míg úton leghamarabb októberben futhatunk vele össze. Aztán jövőre már a kereskedésekbe is befutnak az első I-Astrák. Kíváncsian várjuk, lesz-e belőle akkora durranás, mint az Insigniából. Mi arra fogadunk, hogy igen.