A korábbi kóstoló után az Audi közölte az összes részletet az új A5 Sportbackről. A kupé és a kabrió után itt az A5 harmadik variánsa. Most már nemcsak kémfotókról ismerhetjük meg az autót, de elöről, hátulról, kívül-belül megnézhetjük. Nincs sok meglepetés. Szemből nézve a normál A5 köszön vissza, de ugyanez a helyzet, ha hátulról látjuk a kocsit. Egyedül a sziluettje más.
Az A5 Sportback nyúlánk formáját nemcsak a kupés tetőívnek köszönheti, de valóban hosszú. 4711 milliméteres méretével több mint nyolc centivel ráígér a normál A5-re, de az A4-nél (4700 mm) is hosszabb. Padlólemezét s így a tengelytávolságát is az A4-től örökölte, az 2710 mm. Ugyanakkor az Audi nem szúr ki a hátsó utasokkal, a kocsi az A4-nél ugyan laposabb, de az A5-nél két centivel magasabban fut a teteje. A fejtér így ugyanakkora hátul, mint az A4-ben.
Csomagtartója 480 literes, ami nagyobb a többi A5-nél, de megegyezik az A4 szedánéval, viszont mivel ötajtós kialakítású, sokkal könnyebben pakolható és jobban kihasználható a hely. Ha a hátsó üléseket lehajtják 980 literre bővül a raktér.
Három dízel és három benzinmotorral kezdődik az A5 Sportback gyártása, mindegyik közvetlen befecskendezéses és teljesítik az Euro5-ös emissziós normát. TDI-kből 2,0, 2,7 és 3,0 literes hengerűrtartalmúak közül lehet válogatni. Ezek sorban 170, 190 és 240 lóerősek.
A benzineseknél a 2,0 literes turbó kétféle teljesítményvariánsa ( 180 és 211 LE) mellett 3,2-es V6-os (240 LE) választható. A gyártó már most elárulta 2010-ben érkezik az alapmotor, 1,8-as turbómotorral.
Változattól függően manuális, multitronic, vagy duplakuplungos automata váltó párosítható a motorokkal. A benzineseknél a két erősebb a dízelnél a 3,0 literes négykerék-hajtással készül.
Hasonlóan a többi Audihoz itt is elérhető az ún. drive select, ahol gombnyomásra módosítható az autó viselkedésének jellege. Kényelmesről sportosra kapcsolható a kocsi, változik a motor gázadási reakcióija, a szervorásegítés mértéke, valamint az automata váltó kapcsolási pontjai. Rendelhető adaptív futómű, változó áttételű kormányzás és a legerősebb motorokhoz a sport differenciálmű is.
A 2,0 literes motorokhoz szériában Start&Stop rendszer is tartozik, amely például pirosnál állva automatikusan leállítja, majd szükség esetén újraindítja a motort. Ezzel 0,2 literrel csökkenhet a jármű fogyasztása. Ugyanakkor a takarékos vezetést a számítógép is segíti: a műszerfalon jelzi az éppen legtakarékosabb fokozatot, arra biztatva a vezetőt, hogy oda kapcsoljon. De tippeket is ad, pl. ha működik a klíma, húzza fel az ablakokat.
Természetesen miután egy Audiról van szó, az A5 Sportback számos extrával különlegesebbé tehető. Azonnal elérhető pl. az S Line csomag, amely az egyedi színek mellett sportosabb lökhárítókat, nagyobb felniket, különleges belső kialakítást és feszesebb futóművet is magában foglal. (A képeken a piros autó) Rendelhető ugyanakkor 14 hangszórós Bang&Olufsen hifi, bőrborítás és számos más kényelmi extra.
Az Audi legújabb modelljét ősszel a Frankfurti Autószalonon nézheti meg elsőként a nagyközönség.