Ilyenkor háttérbe szorulnak a díszítőelemek, a hifi hangereje és a komfortülések sem tartoznak ez elsődleges döntési szempontok közé. Sokkal inkább előtérbe kerül a funkcionalitás és az ár.
Ha úgy alakul, hogy egy igazi melósra van szükségünk, érdemes körülnézni a Dacia háza táján. Még akkor is, ha ez a név – az elődöknek köszönhetően – nem feltétlenül hat bizalomgerjesztően.
800 kiló, sérv nélkül
Az biztos, hogy a román pickupot nem fogják a formatervezés 10 csodája között emlegetni. És az is, hogy ha egyszer írnak egy könyvet „A 100 legjobb autó, amit mindenféleképpen vezetned kell” címmel, nem lesz a szerkesztők első gondolata. De legalább ezt az autót pont arra lehet használni, amire tervezték.
800 kilót bír el anélkül, hogy sérvet kapna. A használható méretű plató területe tovább növelhető a menet közben lehajtva is használható hátsó ajtóval. Erre 300 kilót helyezhetünk anélkül, hogy leszakadna. Hátul 16 rögzítési pont segít, hogy a terhet ne szórjuk a mögöttünk haladóra.
Alapvető életfunkciók
A Logan Pick-up belül sem egy felvágós típus. Az importőr oldalán a kényelmi funkciók felsorolása kimerül a praktikus ruhafogasok ismertetésében. Nem kell időt pazarolni rá, hogy a felszereltségi listából kibogarásszuk, mit rejt a kabin: pont annyi került beépítésre, ami az alapvető életfunkciók fenntartásához szükséges.
A két ülésen túl azért rendelkezésre áll még 300 liternyi hely azoknak a dolgoknak, melyeket nem akarunk a szabad ég alatt utaztatni. Blokkolásgátló és légzsák felár nélkül jár.
Ár/érték
Az alap Logan Pick-up most nettó 1 450 000 ezer forintba kerül. Persze csak akkor, ha bevállaljuk a hitelt, de akkor 5 év vagy 100 ezer km garancia is jár. Ha többre van szükségünk, mint az 1,6-os benzinesre, az erősebb dízelmotorral szerelt csúcsmodell áfa nélküli ára sem haladja meg a kétmillió forintot. Ezt az összeget csak korlátozottan lehet növelni extrák megrendelésével, de a légkondi azért elérhető, 120 ezer forintért.