Míg a Brit és a Német Nagydíjon a Red Bull megállíthatatlan volt, az idény tizedik futamán, a Magyar Nagydíjon bármi előfordulhat.
Az előző két versenyen a hűvös időben a Red Bull mindent vitt, két kettős győzelemmel érkeznek hozzánk, de a Hungaroringen már nem támogatja Vettelt és Webbert az időjárás. Ma az elmúlt pár napban megszokott, 30 Celsius-fok feletti hőség várható, de még szombaton és vasárnap is 25 fok feletti meleg lesz.
Az RB5-ös pillanatnyilag talán az aerodinamikailag legkifinomultabb járgány, de a bajnoki éllovas, a Brawn is komoly fejlesztésekkel érkezik, amelyektől sokat is vár a csapat, így Vettelék előnye eltűnhet.
A Ferrari egészen magára talált a Nürburgringen két hete, a magyar pályához hasonló jellegű Monaco pedig az idei legjobb pályájuk volt, így Räikkönen bízik benne, hogy a dobogó itt is a pakliban lesz. Massa számára keserves volt a tavalyi verseny, hiszen néhány körrel a vége előtt esett ki vezető pozícióból, a brazil biztosan szeretne jó eredménnyel vigasztalódni.
Ahogy a Ferrarinak, a McLarennek is jó kilátásai lehetnek. A csapat az elmúlt négy magyarországi futamból hármat megnyert, Hamilton és Kovalainen is győzött már itt, és az aerodinamikailag még kicsit hendikepes MP4-24-es sem lesz komoly hátrányban. Ki tudja, a jó németországi forma alapján a győzelem is sikerülhet.
Egy kör a pályán
Mivel nálunk szinte lehetetlen előzni – egyedül a célegyenes végén van erre jó pont -, így a Ferrarik és a McLarenek a többi helyszínnél is hatékonyabban használhatják majd a KERS-t a támadások visszaverésére. Ha a Hungaroringen valaki elé egy KERS-es autó kerül, szinte biztos, hogy csak a bokszban tudja majd megelőzni.
A Williams vagy legalábbis Nico Rosberg kiváló szériát tudhat maga mögött, az elmúlt öt futamon pontot szerzett, a Magyar Nagydíjon pedig már a dobogóra szeretne állni.
A Renault-nál Fernando Alonso szép emlékekkel érkezik, hiszen itt szerezte első győzelmét. Ha erre most nincs is esélye, azért a legutóbbi fejlesztésekkel javult az autó, és a spanyol bizakodik – lehet, hogy még a dobogós helyekbe is bele tud szólni? Akinek nem bizakodnia, hanem inkább reménykednie kell, az Nelson Piquet, hiszen úgy tudni, hogy ha a most az ő autójára is felkerülő újításokkal sem szerepel elfogadhatóan, repül.
A Toro Rosso már nem is várta meg ezzel a lépéssel a Magyar Nagydíjat, Sebastien Bourdais-t a múlt héten elküldték, a helyére pedig a spanyol ifjoncot, Jaime Alguersuarit ültették. Az újonc rekordot dönt majd: a vasárnapi futamon 19 éves és 125 napos lesz, amivel minden idők legfiatalabb F1-es versenyzőjévé válik.
A kisebbik Red Bull-csapatra nemcsak Alguersuari miatt érdemes majd figyelni, hanem azért is, mert erre a hétvégére már a faenzaiak autójára is felkerül a Vetteléknél komoly előnyt hozó, már Silvertsone-ban bevetett csomag, így a mezőny végéről a pontszerző helyekre is ugorhatnak.
Érdekes kérdés, hogy akkor ki lesz a sereghajtó, hiszen a Force India is egyre közelebb jut a pontszerző helyekhez, a középmezőnyben harcolnak már jó néhány verseny óta. Talán a BMW-sek jutnak a végére.
A pályát ezúttal nem igazán kell bemutatni, akit viszont mégis érdekelnek a számok, sok egyéb adattal és érdekességgel együtt itt nézheti meg őket.
A Hungaroring és a Magyar Nagydíj az elmúlt hét évben hét különböző győztest produkált, köztük három első alkalommal diadalmaskodót is. Hogy vasárnap nyolcra és esetleg négyre bővül-e a lista? Meglátjuk.
A jól ismert kontúr