Nem tűnik öregnek vagy elavultnak a 2004-ben bemutatott Ferrari F430, az olasz sportkocsigyár azonban hamarosan leváltja. Még idén a Frankfurti Autószalonon bemutatkozik az új kis Ferrari, amelyről megérkeztek az első hivatalos információk. Itt az új Ferrari 458 Italia.

Jellegét tekintve nem változott az autó, kétüléses középmotoros sportkocsi, hátsókerék-hajtással. Sokban emlékeztet az F430-asra, de a sziluettjét nézve a Ferrari Enzo is inspirálta a Pininfarina stúdió tervezőit. Igazán érdekes, hogy a korábbiaknál jóval kisebb hűtőnyílásokat alakítottak ki a kocsi oldalán, azt is kissé rejtve az ablak mellett. Viszont a karosszérián számos helyre aktív aerodinamikai elemeket terveztek.

a videó a hirdetés után indul
A belseje is futurisztikus lesz
Érdekes a három kipufogó

Érdekes a három kipufogó

Érdekes a három kipufogó


A sportkocsit új, 4499 köbcentis erőforrás mozgatja, melynek teljesítménye 570 lóerő, míg maximális nyomatéka 540 newtonméter. A V8-as blokk igazán egyedülálló, hiszen szívómotor létére kiemelkedő 127 lóerő/liter aránnyal rendelkezik.

Természetesen tempóban lenyomja elődjét az F458, 3,4 másodpercnél rövidebb alatt képes elérni álló helyzetből a 100 km/órás sebességét. Ezzel lenyomja a Ferrari Enzót is.

Az új maranellói mén csúcssebessége pedig eléri a 325 km/órát. Ezzel a vala készült leggyorsabb utcai V8-as Ferrari. Nemcsak remekül gyorsul, de kiválóan lassul is az autó, 100 km/órás sebességről mindössze 32,5 méter alatt képes megállni. Ebben karbon féktárcsák segítenek.  

A fogyasztására is büszke a Ferrari, hiszen a közvetlen befecskendezéses üzemanyagrendszerrel felszerelt erőforrás átlagosan beéri 13,7 literrel is, ami figyelembe véve a jármű tudását, több mint jó. Ez nagyban annak köszönhető, hogy alumíniumvázra épül a jármű, de számos helyen szénszálas anyagokat illetve magnéziumot is alkalmaztak, így viszonylag könnyű, 1,4 tonna.

A belseje is futurisztikus lesz

A belseje is futurisztikus lesz

A belseje is futurisztikus lesz


Hétfokozatú, duplakuplungos váltó kapcsolódik a motorhoz, amelybe beépítették az elektronikus vezérlésű differenciálművet, így az erőátviteli rendszer 4 kilóval könnyebb, mint az F430-ban. Ebben a modellben is szerepel a kormányról kapcsolható elektronika, amely befolyásolja a menetstabilizáló, a sebességváltó és a motorvezérlő rendszereket. Városi autózás mellett versenypályára is beállítható a kocsi.

Bár lényegében minden fontosabb paramétert elárult az új modellről a Ferrari, ugyanakkor a hivatalos leleplezésig még számos dolgot megtudhatunk majd, így 15, 29 és 36 nap múlva újabb bejelentéseket tesznek. Az utolsó részleteket a Ferrari hétszeres világbajnoka, Michael Schumacher árulja majd el a nagyjából 55 millió forintba kerülő F458-ról.