700 ezres kedvezmény mellett sem kell lemondani semmiről
Izgalmaktól mentes orr

Izgalmaktól mentes orr

Izgalmaktól mentes orr


Ázsiából először a Cee’d érkezett, majd 2007-ben követte az i30, hogy borsot törjön az alsóközép kategória nagy öregjeinek orra alá.

Az eredetileg FD kódnéven létező, majd egy darabig Arnejs nevet viselő modell végül a Hyundai új névadási politikájának első darabjaként megkapta az egy betű egy szám formátumban pompázó nevét.

A koreaiak célja nem volt más, mint jó minőséget adni, kicsit olcsóbban. Ez többé-kevésbé sikerült is. Bár ízlés kérdése, de mindenféleképpen meg kell említeni, hogy az autó hátulja remekül sikerült, még akkor is, ha a vonalak szemből már nem okoznak akkora vizuális élményt.

Egyszerű, de praktikus

Egyszerű, de praktikus

Egyszerű, de praktikus


Belsejében sem marad le semmiben. Bár van, akinél a műszerfal kék fénye kiveri a biztosítékot, az autó belseje praktikus, átlátható és mindenféle bóvli megoldásoktól mentes.

Hely pedig akad, hiszen a kategória egyik leghosszabb tengelytávja bőven megengedi azt is, hogy négy felnőtt kényelmesen utazzon.

Nincs i30 Cee’d nélkül
Természetesen meg kell említeni, hogy a Hyundai nagy reménysége részben azonos génkészlettel rendelkezik a Kia sikerautójával. A legnagyobb különbség első ránézésre észrevehető, mivel az azonos alapokra más-más karosszéria került. A kistestvér további előnye a futómű hangolása, amely az i30 esetében sokkal inkább a hazai utakra szabott.

SUN

A metálfény most ajándék

A metálfény most ajándék

A metálfény most ajándék


A most kínált limitált széria 1,4-es, benzines motorral rendelkezik, amely 109 lóerős. A korábban Comfort névre keresztelt felszereltségi szinttel rendelkező összeállítást megtoldották még egy napfénytetővel és egy amúgy 105 000 forintos metál/mica fényezéssel.

A korábbiakhoz képest az automata légkondit manuálisra cserélték, és az új árcédulára 3 549 000 forintos összeget írtak, ami 700 000 Ft kedvezményt jelent.

Mindezt úgy, hogy emellett megmarad minden, ami miatt az i30 szerethető autó lett. Az extra felszerelések között szerepel 6 légzsák, elektromos első ablakok, kormányról vezérelhető CD/MP3/rádió, első ködlámpák, távirányítós központi zár és vetítőlencsés fényszórók. Adnak emellé 5 év km-korlátozás nélküli garanciát, és 10 évet szánnak az átrozsdásodásra is.

Konkurensek
Árak

Ford Focus 1,4 Ambiente

4 436 000
Opel Astra 1,4 Essentia  4 435 000
VW Golf 1,4 Trendline 4 643 500
KIA Cee’d 1,4 LX Plus
3 749 000

Pótvizsga
Másodjára megkapta az 5 csillagot

Másodjára megkapta az 5 csillagot

Másodjára megkapta az 5 csillagot


Az i30 kétszer futott neki az NCAP töréstesztjének. Első körben – annak ellenére, hogy az oldalirányú és az oszlop tesztben kiválóan szerepelt – a tesztbábú térde nem úszta meg az ütközést.

Az eredmény így is négycsillagos lett, ám ezzel nem elégedtek meg Koreában és addig kalapálták a műszerfalat, mígnem minden testrész biztonságba került a karosszéria alatt.

Az öt csillag eléréséhez hozzájárult a gyerekvédelem is. A szokásos kifogások – Isofix és a kikapcsolható légzsák jelölése – mellett megfelelő módon vigyáz a gyerekekre, még akkor is, ha gyalogosként közlekedik. Felnőtt embereknek azonban nem ajánlják a motorháztetővel való találkozást.