Ázsiából először a Cee’d érkezett, majd 2007-ben követte az i30, hogy borsot törjön az alsóközép kategória nagy öregjeinek orra alá.
Az eredetileg FD kódnéven létező, majd egy darabig Arnejs nevet viselő modell végül a Hyundai új névadási politikájának első darabjaként megkapta az egy betű egy szám formátumban pompázó nevét.
A koreaiak célja nem volt más, mint jó minőséget adni, kicsit olcsóbban. Ez többé-kevésbé sikerült is. Bár ízlés kérdése, de mindenféleképpen meg kell említeni, hogy az autó hátulja remekül sikerült, még akkor is, ha a vonalak szemből már nem okoznak akkora vizuális élményt.
Belsejében sem marad le semmiben. Bár van, akinél a műszerfal kék fénye kiveri a biztosítékot, az autó belseje praktikus, átlátható és mindenféle bóvli megoldásoktól mentes.
Hely pedig akad, hiszen a kategória egyik leghosszabb tengelytávja bőven megengedi azt is, hogy négy felnőtt kényelmesen utazzon.
Nincs i30 Cee’d nélkül |
Természetesen meg kell említeni, hogy a Hyundai nagy reménysége részben azonos génkészlettel rendelkezik a Kia sikerautójával. A legnagyobb különbség első ránézésre észrevehető, mivel az azonos alapokra más-más karosszéria került. A kistestvér további előnye a futómű hangolása, amely az i30 esetében sokkal inkább a hazai utakra szabott. |
SUN
A most kínált limitált széria 1,4-es, benzines motorral rendelkezik, amely 109 lóerős. A korábban Comfort névre keresztelt felszereltségi szinttel rendelkező összeállítást megtoldották még egy napfénytetővel és egy amúgy 105 000 forintos metál/mica fényezéssel.
A korábbiakhoz képest az automata légkondit manuálisra cserélték, és az új árcédulára 3 549 000 forintos összeget írtak, ami 700 000 Ft kedvezményt jelent.
Mindezt úgy, hogy emellett megmarad minden, ami miatt az i30 szerethető autó lett. Az extra felszerelések között szerepel 6 légzsák, elektromos első ablakok, kormányról vezérelhető CD/MP3/rádió, első ködlámpák, távirányítós központi zár és vetítőlencsés fényszórók. Adnak emellé 5 év km-korlátozás nélküli garanciát, és 10 évet szánnak az átrozsdásodásra is.
Konkurensek |
Árak |
Ford Focus 1,4 Ambiente |
4 436 000 |
Opel Astra 1,4 Essentia | 4 435 000 |
VW Golf 1,4 Trendline | 4 643 500 |
KIA Cee’d 1,4 LX Plus |
3 749 000 |
Pótvizsga |
Az i30 kétszer futott neki az NCAP töréstesztjének. Első körben – annak ellenére, hogy az oldalirányú és az oszlop tesztben kiválóan szerepelt – a tesztbábú térde nem úszta meg az ütközést. Az eredmény így is négycsillagos lett, ám ezzel nem elégedtek meg Koreában és addig kalapálták a műszerfalat, mígnem minden testrész biztonságba került a karosszéria alatt. Az öt csillag eléréséhez hozzájárult a gyerekvédelem is. A szokásos kifogások – Isofix és a kikapcsolható légzsák jelölése – mellett megfelelő módon vigyáz a gyerekekre, még akkor is, ha gyalogosként közlekedik. Felnőtt embereknek azonban nem ajánlják a motorháztetővel való találkozást. |