Felipe Massa balesete miatt szinte biztos, hogy nem tud majd részt venni az augusztus végi Európa Nagydíjon, és talán az idény teljes hátralevő részében sem versenyez majd. A Ferrarinál el kell gondolkodni a pótlásról.

A csapatnak két tesztpilótája áll készenlétben, az olasz Luca Badoer és a spanyol Marc Gene, de sokan úgy gondolják, hogy nem rájuk esik majd a választás – a háromszoros világbajnok, Niki Lauda egyenesen „használhatatlannak” nevezte őket vasárnap.

Lauda és mások szerint is a 2006 végén visszavonult hétszeres világbajnok, Michael Schumacher lenne a legjobb választás, de a 40 éves német utoljára 2008 tavaszán vezette a Ferrari versenyautóját – azaz az idei évre jelentősen megváltozott járgányokkal nincs tapasztalata -, és egyes vélemények szerint még nem is épült fel teljesen a februárban egy motoros teszten szerzett nyaksérüléséből sem.

A német szupersztár menedzsere, Willi Weber vasárnap elvetette Schumi visszatérésének lehetőségét, de a Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali egyelőre nem zárt ki semmit: „Pillanatnyilag hiba lenne akár igent, akár nemet mondani ezzel kapcsolatban” – mondta egy német lapnak a csapatvezető tegnap.

A spanyol kiugorhat a Renault-szerződésből?
A spanyol kiugorhat a Renault-szerződésből?

A spanyol kiugorhat a Renault-szerződésből?

A spanyol kiugorhat a Renault-szerződésből?


A Renault vasárnapi büntetése után természetesen olyan ötlet is felmerült, hogy a jelen állás szerint a hazai, valenciai versenyre autó nélkül maradt Fernando Alonsót ültetheti a Ferrari Massa helyére, de ez nehezen elképzelhető. Mivel a Renault fellebbezett a következő versenyre szóló eltiltás miatt, így egyelőre az sem biztos, hogy a csapat tényleg nem indulhat, és a csapatfőnökről, Flavio Briatoréről is nehéz elképzelni, hogy nagylelkűen kölcsönadja a pilótát – nem is beszélve arról, hogy a szponzori szerződések is kötik a feleket.

A Ferrari hivatalosan nem reagált az Alonso-pletykára, de az olasz Gazzetta dello Sport újságírója azt mondta még a Hungaroringen, hogy a csapat sajtófőnöke, Luca Colajanni „lehetetlennek” nevezte ezt a forgatókönyvet. A Renault egyik szóvivője a szintén olasz Tuttosportnak nyilatkozva „alaptalan spekulációnak” bélyegezte a kérdést.

Ennek ellenére az F1 ura, Bernie Ecclestone imádná, ha kétszeres világbajnok ülne a Ferrariba: „Ha a Renault elengedné Alonsót, a Ferrari pedig igényt tart rá, akkor ez lenne a legjobb a Forma-1, Valencia és mindenki számára!”

Villeneuve az amerikaiakkal tárgyal, de biztosan beülne a Ferrariba

Villeneuve az amerikaiakkal tárgyal, de biztosan beülne a Ferrariba

Villeneuve az amerikaiakkal tárgyal, de biztosan beülne a Ferrariba


A tesztpilóták és a két nagy név mellett felmerültek mások is: a legfrissebb tapasztalatokkal rendelkező F1-esként mindenképpen számításba kell venni a Toro Rossótól két hete elküldött francia Sebastien Bourdais-t, és többen emlegetik a Forma-1-be visszatérni kívánó 1997-es világbajnokot, Jacques Villenuve-öt is, akinek apja, Gilles 1977-től 1982-es haláláig 66 futamon versenyzett a Ferrarinál.

Ifjú tehetségeket is emlegetnek – Schumacher menedzsere, Weber az utóbbi években a német Nico Hülkenberg karrierjét építgeti, így a megfelelő összeköttetésekkel rendelkező szakember esetleg bejuttathatja a jelenleg a GP2-ben élen álló védencét a maranellói csapathoz, és felmerült a téli ferraris teszten körrekordot autózó, idén a Forma-2-ben versenyző olasz tini, Mirko Bortolotti neve is.