A BMW ma délelőtt tízre rendkívüli sajtótájékoztatót hívott össze Münchenbe, amelyen – a félhivatalos szivárogtatásnak megfelelően – a német gyártó bejelentette, hogy a 2009-es idény végén kiszáll a Forma-1-ből.

A bejelentésnél jelen volt a BMW igazgatótanácsának elnöke, Norbert Reithofer, a cég fejlesztési igazgatója, Klaus Draeger, és természetesen a motorsportfőnök és az F1-csapat vezetője, Mario Theissen is. Reithofer azzal indokolta a döntést, hogy a BMW fő stratégiai célja a környezettudatosság és a fenntarthatóság, és a Forma-1-es projekt ezzel egyre kevésbé volt összhangban.

„Természetesen mi, a müncheni és a hinwili dolgozók szerettük volna folytatni a küzdelmet, és bizonyítani, hogy három sikeres év után az idei szezon csak egy botlás. De megértem a döntés okait a cég szempontjából. Mostantól arra koncentrálunk, hogy a hátralevő futamokon megmutassuk a küzdőszellemünket, és jó eredménnyel inthessünk búcsút a Forma-1-nek” – mondta Theissen.

A BMW először az ötvenes években kóstolt bele a Forma-1-be, majd a 1982 és ’87 között a Brabham motorszállítójaként ért el sikereket – 1983-ban egészen a bajnoki címig juttatva Nelson Piquet-t. A német cég 2000-ben a Williams partnereként tért vissza a sportba, hogy a következő öt évben összesen 11 futamgyőzelmet szerezzen.

Négy évet élt a gyári csapat
Theissenéknek megköszönték a munkát

Theissenéknek megköszönték a munkát


A müncheni cég 2005 folyamán bevásárolta magát a Sauber-csapathoz, és 2006-tól gyári alakulatként működve lépésről lépésre érte el a sikereket – rendszeres pontszerzés, dobogós helyezések, majd tavaly az első győzelem, és a harmadik erőként való szereplés -, idén azonban a bajnoki ambíciók helyett siralmas szezon jött, és 10 futam alatt mindössze 8 pontot gyűjtöttek.

A bejelentés időzítését a Forma-1 „alkotmánya”, a Concorde Agreement új verziójának közelgő aláírása indokolja, ugyanis a szerződésben a csapatok 2012-ig köteleznék el magukat az F1-es részvétel mellett.

A BMW kiszállásával nyolc hónapon belül a második nagy autógyártó hagyja el a Forma-1-et, hiszen decemberben a Honda jelentette be a távozását.

Az összesen kb. 730 embert foglalkoztató BMW Sauber-csapat és a pilóták, Robert Kubica és Nick Heidfeld jövőjéről egyelőre nem tudni biztosat. „Mivel a döntést csak tegnap hoztuk meg, egyelőre nem szolgálhatunk részletekkel. Több forgatókönyvet is kidolgozunk majd, hogy a lehető legjobb megoldással álljunk elő a hinwili és a Forma-1-es projekten Münchenben dolgozó alkalmazottjainkat illetően. Tisztában vagyunk a felelősségünkkel, és mindenkit tájékoztatni fogunk, amint egyértelmű bejelentést tudunk tenni.”

Az F1-es kiszállás a cég közlése szerint nem érinti a BMW többi motorsportos tevékenységét, a túraautós projektek, a Formula BMW-sorozat, az amerikai Le Mans-szériás (ALMS) részvétel és a superbike-versenyzés nincs veszélyben.