Elkészült a Spyker legújabb modellje. A holland manufaktúra megalkotta a tavasszal bemutatott C8 Aileron nyitható tetős kivitelét, a Spyker C8 Aileron Spydert. Az Aileron a Spyker második generációs autója a kilenc évet élt C8-at váltja.

Az egyelőre prototípusként jegyzett Spydert Kaliforniában (USA) a Pebble Beach-i Concours d’Elegance kiállításon leplezték le.

a kitartó számára nincs akadály
Gombnyomásra nyílik

Gombnyomásra nyílik

Gombnyomásra nyílik


Természetesen az új Spyder is alumíniumvázra épül, amely a cég beszámolója szerint az eddigi legmerevebb szerkezet, amit alkottak, amellett, hogy a súlya is kedvező. Szemben a korábbi C8 Spyderrel az Aileron nyitott kivitele sokkal tágasabb, jelentősen megnőtt. A tengelytávolság 15 centit bővült.

Küllemében hozza a Spyker múltjára utaló repülős jegyeket. A felnik turbinakerékre emlékeztetnek, míg a ködlámpafészkek és a kocsi oldalán lévő szívólyukak olyanok, akár egy-egy hajtómű. Az Aileront LED-es lámpákkal szerelik, de olyan részletek teszik különlegessé, mint az utasok mögötti kis utazódoboz, vagy az ugyanitt olvasható felirat, a Spyker jelmondata: Nulla Tenaci Invia Est Via – a kitartó számára nincs akadály. A kocsi neve, Aileron magyarul csűrőlap jelent, ami a repülőgép egyik kormányfelülete.

Hatalmas száj uralja a kocsi elejét

Hatalmas száj uralja a kocsi elejét

Hatalmas száj uralja a kocsi elejét


Az Aileron Spyder vászontetőt kap, amely gombnyomásra nyílik, illetve záródik. No persze ezt a legtöbb vevő aligha veszi majd igénybe, hiszen a főként a Közel-Keletről és az Egyesült Államokból származó vevők csak jó időben veszik elő nyitott gépeiket, egyébként a garázsban álló más milliós csodákba pattannak.

A tető nyolcféle színben készül majd, amely kombinálható a 16 féle külső fényezés illetve a 14 féle bőrszínhez. Ha ez a kínálat sem lenne elég, pénzzel minden megoldható, a kedves ügyfél rendelhet ennél is egyedibbet.

Ahogy a többi Spykert, úgy ezt is magyar motor mozgatja. Az utasok mögé az Audi Győrben készülő, 4,2 literes motorja kerül. A V8-as blokk 400 lóerős, míg maximális nyomatéka 480 Nm. Ezzel a nyitott Aileron 4,5 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége pedig meghaladja a 300 km/órát.

a kitartó számára nincs akadály

a kitartó számára nincs akadály

a kitartó számára nincs akadály


Alapesetben hatfokozatú manuális sebességváltó jár a kocsihoz, de felárért ezt kormányról is kapcsolható, hatfokozatú automatára cserélik. Az Aileron természetesen hátsókerék-hajtású és önzáró differenciálmű is kerül bele. A féket az elsősorban a versenysportból ismerős AP Racing, a futóművet a Lotus szállítja. Nem hiányzik a minőségi hifi sem, amit a Kharma épít, ez a jelenkor elvárásainak megfelelően rendelkezik iPod-csatlakozással is.

Jövő év elején indul az Aileron Spyder gyártása, ára még nincs. Figyelembe véve ugyanakkor a kupé nagyjából 55 millió forintos nettó árát, a nyitott változat bizonyosan nem úszható meg hatvanmillió alatt.