A Renault tegnap hivatalosan is bejelentette, hogy a hétvégi Európa Nagydíjtól a 23 éves Romain Grosjean váltja a Magyar Nagydíj után elküldött Nelson Piquet-t a csapatnál. A 2009-es idény harmadik újonca az első francia a Renault gyári csapatának 2002-es felélesztése óta.
„Természetesen nagyon izgatott vagyok, és szeretném megköszönni a lehetőséget! Hét-nyolc éves korom óta, amikor láttam Sennát és Prostot versenyezni, arról álmodtam, hogy Forma-1-es pilóta legyek, tehát a valenciai bemutatkozással valóra vált az álom” – mondta Grosjean.
„Mindig is F1-es versenyző akartam lenni, az pedig még különlegesebbé teszi a dolgot, hogy egy francia csapatnál kezdhetek. A Renault 2006 óta támogatott, csakis az ő segítségüknek köszönhetem, hogy versenyezhettem. Egy kicsit talán nagyobb figyelem irányul rám, mert az emberek rég vártak már egy franciát a Renault-hoz, de mindent megteszek majd, hogy megszolgáljam a bizalmat.”
Grosjean a csapat harmadik versenyzőjeként idén az összes futamra elkísérte a Renault-t, így eléggé felkészült ilyen szempontból. „Ez nagyon hasznos volt, mert így megismertem mindenkit, és láthattam, hogy működik a csapat. Sokat segít majd, hogy az elmúlt hat hónapban ott voltam az összes megbeszélésen, eligazításon. Fernandóval is jó a kapcsolatom, és mivel nagyon tapasztalt, biztosan sokat tanulhatok majd tőle.”
A GP2-ben tavaly Grosjean már megfordult a valenciai pályán – igaz, az egyik futamon elég buta baleset miatt esett ki -, így nem lesz idegen számára a helyszín, bár nem is épp ideális a debütálásra.
„Valencia utcai és hagyományos pálya keveréke, mert néhol nagyon keskeny és trükkös, máshol viszont igazán széles és nagy bukóterek vannak. A bemutatkozáshoz nem a legkönnyebb helyszín, de mindig is szerettem az utcai versenyeket, tetszik a hangulata, hogy városban versenyez az ember.”
„A bemutatkozásra próbáltam teljesen szokványosan felkészülni, bár a nyakamat jobban edzettem, mert a Forma-1 jobban igénybe veszi, mint a GP2. Egy kicsit nyaraltam is, hogy százszázalékos formában érkezzek Valenciába. Az R29-est csak egyenes vonalon vezettem eddig, így az első futam komoly lecke is lesz. Nehéz konkrét célt kitűzni, az elsődleges az lesz, hogy megszokjam az autót, megtaláljam az önbizalmamat és a lehető legjobban teljesítsek.”