Bár ha az irodában, fülkében, csarnokban van, otthon meg nincs, a légkondi még mindig komoly érv amellett, hogy reggel már korán bemenjünk munkahelyünkre, a naptárt nézve lassan mégis vége van a nyárnak. De nincs ez így a nyári akciókkal, melyek még mindig kitartanak.
A SUV kifejezés a legtöbb ember szájában valami furcsa ízt hagy. Az átlagpolgár általában szeretné azonnal, rágás nélkül kiköpni. A Pathfinder is SUV, mégis csak az igazán vaskalapos autóskatulyázók hajlamosak le diszkó-terepjárózni.
Annak ellenére, hogy ebbe a kategóriába sorolják, a Pathfinder ösztrogénszintje a helyén maradt. Szögletei mögött nehezen képzelhető el egy cicababa, vagy a kicsinyeit hurcoló anyatigris. Terepező képessége messzemenőkig meghaladja azt, hogy csak a telekre járjunk ki vele, és teszi mindezt úgy, hogy akár heten is ülhetünk benne. És bár vannak a fogyasztás terén rosszabbul teljesítő vetélytársak is, azt azért ne reméljük, hogy gond nélkül átvészelnénk vele a következő olajpiaci válságot.
Törésteszt |
A Pathfinder az NCAP-nél négycsillagosra tört 2006-ban. Pontjai a frontális teszt során csappantak meg a műszerfal agresszivitása miatt. Az oldalirányú ütközéssel is akadtak gondok első nekifutásra, mivel a teszt során az oldallégzsák megmakacsolta magát és nem volt hajlandó kinyílni. Az utólagos javítási munkálatoknak köszönhetően végül maximális pontszámot sikerült produkálni a pótvizsgán. Tovább |
Így is meg kell fizetni
Aki a Pathfinder méreteire és tudására vágyik, nem lepődik meg, hogy elég mélyen kell a zsebébe nyúlnia. Bőven tízmillió forint fölött kell ugyanis érte fizetni, még akkor is, ha nincs szükség a garázs bővítésére.
A Nissan mostani akciója során 1,3 milliót enged a vételárból, így az alapmodell tényleg csak elenyésző módon haladja meg a tízmilliós határt. 2,5 literes dízelmotorért és a standard felszereltségi szintért 10,4 millió alatt marad. Ez magába foglalja a kétzónás automata klímát, az elektromos ablakokat, az ülésfűtést és a CD-s rádiót.
Ha dagonyázás közben sem szeretnénk egy személyautó luxusát nélkülözni, a lehetőség adott. Természetesen minden csak pénz kérdése, de most a korábbi 16 250 000 forint helyett már 15 millió alatt elérjük a plafont. Ebben az esetben már BOSE hifi, navigáció, színes képernyős tolatókamera, elektromosan állítható ülések is részt vesznek az autó biztosította élmény fokozásában.
Konkurensek
A Toyota Land Cruisert már senki, az említett vaskalapos sem nevezné diszkóterepjrónak. Háromliteres motorral, ötajtós kivitelben most 10 295 000 forintba kerül, így a Nissan akciója ellenére is döntési nehézségeket okozhat a Pathfinderrel szemezőknek.
A Land Rover Discoveryje pedig első ránézésre abszolút trónfosztóvá válhatna abban az esetben, ha egy percig is komolyan tudnánk venni az autó árlistájában szereplő 1 466 000 forintos vételárat. Mivel semmilyen rendkívüli akciót nem hirdetett a márka, így természetesen sajtóhiba okozza a nagymértékű árzuhanást, és ha odaképzeljük azt a hiányzó nullát, rögtön varázsát veszti az ajánlat.