Pedig tényleg semmi különös nincs benne. Mégis egy nap után szerelmes lettem bele. A kormányzás, a váltó precíz működése és a kellően dinamikus gyorsulás, vezetés közben boldogított, a csinos, vagány külső pedig, amikor felé bandukoltam.
Sokan megnézik az új Fiestát, ez a spéci almazöld fényezés, valamint a 17-es küllők pedig még tovább javítják az összképet. Öreg nagyiktól, fiatal párokon át mindenki megnézte ezt a dögös kisautót.
A motor pedig valóban parádés, igaz a gyár által ígért 3,7-es átlagot nem sikerült elérni, de a 5,5 sem rossz érték, tekintve, hogy végig ment a klíma és a közelébe sem mentünk a város vége táblának. Micsoda kár, hogy ez az egész dolog itthon egy halott koncepció, pedig a körítés olyan szép! Nézzék csak:
Mitől ECO?
Nyár eleje óta már itthon is kapható a Ford Eco-család (Mondeo, Focus és jön majd a Transit is) legkisebb tagja a Fiesta ECOnetic. A kisautó fogyasztása az ígéretek szerint 3,7-es átlagra is képes és, hogy az ökofanok is boldogok legyenek, a károsanyag-kibocsátást is lejjebb tornázták a 90 lovas dízelben.
Egész pontosan 98 g/km a szén-dioxid kibocsátása, ami így körítés nélkül nem sokat jelent senkinek. A márciusi, Genfi bemutatón viszont olyat láttunk, ami könnyebben megértette velünk a dolog jelentőségét.
A Ford standján bandukolva egy ECO-részleggel találtuk szembe magunkat, ahol 15 kilós súlyzókkal prezentálták, mennyivel kevesebb az a CO2, amit az ECOnetic Fiesta juttat a légkörbe havonta. Egy teljes évre vetítve egy hagyományos dízelhez képest ez a szám már 180 kilónyi szén-dioxidot jelent. (A megtakarítás évi 15 ezer kilométer megtételére érvényes.)
Képek a galériában
Miért drága?
A kevesebb CO2-kibocsátást és a gazdaságosabb fogyasztást három pofonegyszerű módosítással sikerült elérni. Ilyenkor persze felmerülhet a kérdés, hogy ha ilyen egyszerű, akkor miért nem alakítják át az összes modellt ezzel a módszerrel? A helyzet az, hogy míg Európa fejlettebb területein az állam támogatásokkal próbál ösztönözni az ECo-modellek vásárlására, itthon ez a szemlélet még nem túl erős. Az átalakítások miatt pedig ezek a verziók drágábbak.
A légellenállást úgy csökkentették, hogy az újonnan felszerelt alsó burkolat megszelídíti az alul kavargó, a kocsit visszahúzó légörvényeket, a hátsó spoilerrel pedig hatékonyabban válik el a légáramlat az autó hátuljánál. A sportfutóművel a levegőnek ellenálló homlokfelület csökken, mert a leültetett kocsi gumijából kevesebb látszik ki.
Érdekes, de az autó leadásakor próbáltam valami prospektust koldulni a Fiesta ECOneticről, de az értékesítők még csak nem is hallottak a jelenségről. Focusról és Mondeóról tudnak, de az új jövevény még ismeretlen nekik. A Ford hivatalos weboldalán is hiába kerestük a modellt, pedig ha nincs is belőle készleten, rendelésre állítólag hoznak belőle. De van kinek?
Ötcsillagos | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|