Bár a Volkswagen szerette volna, ha kategóriájában elsőként szerez ötcsillagos minősítést az új, szigorúbb EuroNCAP-teszten az új Polo, ez nem jött össze, de az eredményen és az azt megalapozó biztonságon ez mit sem változtat, megvan a kívánt osztályzat.

A frontális ütköztetésnél az utastér ép maradt, az utas biztonságára maximális pont járt, de a vezető lábára is csak kis kockázatot jelentett a kormányoszlop. Az oldalirányú korlátos ütközésnél a mellkast ért erő mértéke miatt egy töredékpontot levontak, de igazából csak a keményebb, oszlopos változatnál volt panasz a felsőtest védelmére, a minősítés abban az esetben épp megfelelt lett, még a vezető és utasoldali frontlégzsák mellett szériafelszerelésként járó oldalsó test- és fejlégzsák ellenére is.

Ebben még nem remekelnek a gyártók
Alapfelszerelés az oldallégzsák

Alapfelszerelés az oldallégzsák

Alapfelszerelés az oldallégzsák


A hátulról érkező becsapódásoknál fellépő ostorcsapásos nyaksérülések területén még lenne hova fejlődni, a fejtámlát épp megfelelőre értékelték. Nem kell persze megijedni, az összeredmény így is ragyogó: a felnőttek biztonságára 90 százalékot ítéltek az EuroNCAP-nél.
 
Tökéletesen teljesített a gyermekutasok védelme terén a Polo: a bábuk a frontális és az oldalirányú ütközéseknél is a maximális pontot kapták. Az anyósülésbe beszerelhető hátrafelé néző gyermekülés, és a műszerfalon jól látható matrica figyelmeztet is az esetleg bekapcsolva hagyott légzsák jelentette veszélyre, de a biztonsági eszköz állapotának jelzése az EuroNCAP szerint nem megfelelő. Pontlevonás csak emiatt járt, de így is 86 százalékos az értékelés.

Juhé, semmi bajom!

Juhé, semmi bajom!

Juhé, semmi bajom!


Bár a gyalogosokra annyira nem vigyáz az új VW-kisautó, mint a bent ülőkre, ebből a szempontból sincs katasztrófa. A lökhárító megfelelően „puha”, jó minősítést kapott, a motorháztetőnek viszont csak a középső részét – ahol a gyermekméretű áldozat feje csapódhat be – értékelték jóra, a széleken mindössze gyenge minősítés járt. Ez így 41 százalék.

A biztonsági felszerelésekre nem nagyon volt panasz, az autóban első és hátsó biztonságöv-emlékeztető is van, és az európai piacok többségén – itthon is – az öt csillaghoz elengedhetetlen elektronikus menetstabilizáló is szériaként jár. 71 százalék.

Volkswagen Polo
Felnőttutas-biztonság 90 %
Gyermekutas-biztonság 86 %
Gyalogosvédelem 41 %
Biztonsági segédeszközök 71 %
Összeredmény * * * * *