A világ legjobb műrepülőin kívül más különleges vendége is van a Red Bull Air Race versenynek. Sebastien Loeb és Daniel Elena, a Citroën ralicsapatának párosa is hazánkba látogatott. Az ötszörös világbajnokok Nicolas Ivanovval bemutató repülést hajtanak végre, ittlétük másik oka, hogy a Citroën márka fennállásának 90. évfordulóját ünnepli.

Magyarországon 90 napon keresztül ünnepli születésnapját a Citroën, hírverést csapva története és mindakörül, amit a kreatív technológia szlogen jelent. Emellett limitált szériás modellek jelennek meg a márka kínálatában, miközben születésnapi kedvezményekkel várják az ügyfeleket.

Budapesten a Red Bull Air Race
Az ötödik bajnoki címre hajt a Citroen

Az ötödik bajnoki címre hajt a Citroen

Az ötödik bajnoki címre hajt a Citroen


Az évforduló előtt tisztelgő rendezvényeket szimbolikusan egy torta felvágásával a páros nyitotta meg. Az ennek kapcsán tartott sajtótájékoztatón volt alkalmunk pár kérdést feltenni a versenyzőknek.

Repülés Besenyei Péterrel

Kiderült, hogy nem ugranak fejest a repülésbe: Loeb korábban a francia légierő műrepülő-köteléke, a Patrouille de France egyik gépével repült egy légibemutatón. Ugyanakkor
pár hete Magyarországon jártak mindketten, amikor Besenyei Péter mellett ismerhették meg a műrepülés alapjait.

„Mi, akik szeretjük az ilyen kalandos sportokat, nem igazán utasíthattuk vissza ezt az izgalmas programot. Egészen különleges élmény volt. Péter igazán tapasztalt pilóta, maximálisan megbíztunk benne” – mondta Loeb.

A Franciaországban a legnépszerűbb sportolónak választott pilóta repülése:

Nagyon nyom a Ford

2011-re leváltják a sikergyáros C4-est

2011-re leváltják a sikergyáros C4-est

2011-re leváltják a sikergyáros C4-est


Az eddig 52 futamgyőzelmet szerző francia pilóta elárulta, bár hárompontos hátrányban van jelenleg a fordos Mikko Hirvonennel szemben, bízik benne, hogy sikerül a hátralévő futamokat megnyerniük és begyűjteni a hatodik egyéni és az ötödik konstruktőri világbajnoki címet a Citroën számára.

Újságírói kérdésre Loeb összehasonlította korábbi nagy riválisát, Marcus Grönholmot, jelenlegi elsőszámú ellenfelével. „Míg Marcus a verseny hevében, ha nagy volt a nyomás, hajlamos volt hibázni, addig Mikko nem. Ő szinte hibátlanul vezet, mindig célba ér” – árulta el. „Az utóbbi időszakban pedig a sebesség terén is sokat fejlődött. Az, hogy mindig ott tud lenni az élmezőnyben a mai pontszámítási rendszerben nagyon sokat ér, hiszen az első és a második hely között mindössze két pont a különbség.”

Egy remek összefoglaló a pilóta eddigi hőstetteiről:

a videó a hirdetés után indul

F1: mostanában nem

Elképzelhető, hogy újra tesztel

Elképzelhető, hogy újra tesztel

Elképzelhető, hogy újra tesztel


Szóba kerültek a Loeb Forma-1-es szerepléséről szóló pletykák is. A pilóta elárulta, hogy mostanában nem igazol az F1-be. Az év végén elképzelhető, hogy újra tesztel majd egy ilyen versenyautóval, de semmi konkrétum nincs ezzel kapcsolatban. Szerinte Sebastien Bourdais kirúgása után csak a sajtó fújta fel azt a sztorit, hogy ő kerülhet a helyére.

Rali után pályaverseny

Loeb azonban elárulta, mindenképpen zárt pályán képzeli el a jövőjét. „Ha befejezem a ralizást, akkor valamiféle pályaversenyzéssel foglalkoznék, de csakis aszfalton” – mondta. A ralikrossz, ahova több ralis pilóta ment korábban, nem érdekli.

Ehhez képest navigátora, Daniel hagyományos életre vált: „Van egy kis cégem Monacóban, rendezvényszervezéssel foglalkozik. Valószínűleg a négy kerékhez való kötödésem a karrierem után is megmarad, csak nem ebben a pozícióban” – mondta.

Loeb minden idők legeredményesebb raliversenyzője

Loeb minden idők legeredményesebb raliversenyzője

Loeb minden idők legeredményesebb raliversenyzője


A sajtótájékoztató igazán kötetlenül zajlott. A két pilóta gyakran ugratta egymást, derültséget okozva a marketingdumához szokott újságírókban. Például arra a felvetésre, hogy ők volnának a tökéletes páros, Daniel Elena elárulta, hogy 11-12 éve ülnek egy autóban, és még soha nem ugrottak egymásnak, tehát jól elvannak.

Erre Loeb kissé csóválta a fejét és fintorgott. Majd a navigátor rávágta, akkor alkotnánk tökéletes párt, ha Seb lány lenne. Loeb viszont köszönte szépen, de nem kíván nemet váltani.

Mivel is járok? Öööö

Kedélyesen válaszolgattak

Kedélyesen válaszolgattak

Kedélyesen válaszolgattak


Amikor valaki a kedvenc szakaszáról kérdezte őket, Daniel megnevezte saját finnországi favoritját, majd mondta, hogy Sebastiennek nincs ilyen, mert nem is ismeri a pályákat. Persze Loeb sem volt rest, amikor társát az autón kívüli feladatairól kérdezték, ő vágta rá, hogy bowlingozni megy többiekkel.

Érdekes momentum volt a személyes autók kérdése is. Valahogy emlékezetkiesésbe kerültek a versenyzők, így a sajtósuknak kellett kisegíteni őket, milyen autóval is járnak a hétköznapokon. Persze Citroënnel, de Daniel profiként azt is hozzátette, hogy ő C4 Picassót választott, hiszen két gyermeke van. Sebastientől azért megtudtuk, hogy szereti a sportkocsikat, úgyhogy egy Porsche is található a garázsában.