A világ legjobb műrepülőin kívül más különleges vendége is van a Red Bull Air Race versenynek. Sebastien Loeb és Daniel Elena, a Citroën ralicsapatának párosa is hazánkba látogatott. Az ötszörös világbajnokok Nicolas Ivanovval bemutató repülést hajtanak végre, ittlétük másik oka, hogy a Citroën márka fennállásának 90. évfordulóját ünnepli.
Magyarországon 90 napon keresztül ünnepli születésnapját a Citroën, hírverést csapva története és mindakörül, amit a kreatív technológia szlogen jelent. Emellett limitált szériás modellek jelennek meg a márka kínálatában, miközben születésnapi kedvezményekkel várják az ügyfeleket.
Az évforduló előtt tisztelgő rendezvényeket szimbolikusan egy torta felvágásával a páros nyitotta meg. Az ennek kapcsán tartott sajtótájékoztatón volt alkalmunk pár kérdést feltenni a versenyzőknek.
Repülés Besenyei Péterrel
Kiderült, hogy nem ugranak fejest a repülésbe: Loeb korábban a francia légierő műrepülő-köteléke, a Patrouille de France egyik gépével repült egy légibemutatón. Ugyanakkor
pár hete Magyarországon jártak mindketten, amikor Besenyei Péter mellett ismerhették meg a műrepülés alapjait.
„Mi, akik szeretjük az ilyen kalandos sportokat, nem igazán utasíthattuk vissza ezt az izgalmas programot. Egészen különleges élmény volt. Péter igazán tapasztalt pilóta, maximálisan megbíztunk benne” – mondta Loeb.
A Franciaországban a legnépszerűbb sportolónak választott pilóta repülése:
Nagyon nyom a Ford
Az eddig 52 futamgyőzelmet szerző francia pilóta elárulta, bár hárompontos hátrányban van jelenleg a fordos Mikko Hirvonennel szemben, bízik benne, hogy sikerül a hátralévő futamokat megnyerniük és begyűjteni a hatodik egyéni és az ötödik konstruktőri világbajnoki címet a Citroën számára.
Újságírói kérdésre Loeb összehasonlította korábbi nagy riválisát, Marcus Grönholmot, jelenlegi elsőszámú ellenfelével. „Míg Marcus a verseny hevében, ha nagy volt a nyomás, hajlamos volt hibázni, addig Mikko nem. Ő szinte hibátlanul vezet, mindig célba ér” – árulta el. „Az utóbbi időszakban pedig a sebesség terén is sokat fejlődött. Az, hogy mindig ott tud lenni az élmezőnyben a mai pontszámítási rendszerben nagyon sokat ér, hiszen az első és a második hely között mindössze két pont a különbség.”
Egy remek összefoglaló a pilóta eddigi hőstetteiről:
F1: mostanában nem
Szóba kerültek a Loeb Forma-1-es szerepléséről szóló pletykák is. A pilóta elárulta, hogy mostanában nem igazol az F1-be. Az év végén elképzelhető, hogy újra tesztel majd egy ilyen versenyautóval, de semmi konkrétum nincs ezzel kapcsolatban. Szerinte Sebastien Bourdais kirúgása után csak a sajtó fújta fel azt a sztorit, hogy ő kerülhet a helyére.
Rali után pályaverseny
Loeb azonban elárulta, mindenképpen zárt pályán képzeli el a jövőjét. „Ha befejezem a ralizást, akkor valamiféle pályaversenyzéssel foglalkoznék, de csakis aszfalton” – mondta. A ralikrossz, ahova több ralis pilóta ment korábban, nem érdekli.
Ehhez képest navigátora, Daniel hagyományos életre vált: „Van egy kis cégem Monacóban, rendezvényszervezéssel foglalkozik. Valószínűleg a négy kerékhez való kötödésem a karrierem után is megmarad, csak nem ebben a pozícióban” – mondta.
A sajtótájékoztató igazán kötetlenül zajlott. A két pilóta gyakran ugratta egymást, derültséget okozva a marketingdumához szokott újságírókban. Például arra a felvetésre, hogy ők volnának a tökéletes páros, Daniel Elena elárulta, hogy 11-12 éve ülnek egy autóban, és még soha nem ugrottak egymásnak, tehát jól elvannak.
Erre Loeb kissé csóválta a fejét és fintorgott. Majd a navigátor rávágta, akkor alkotnánk tökéletes párt, ha Seb lány lenne. Loeb viszont köszönte szépen, de nem kíván nemet váltani.
Mivel is járok? Öööö
Amikor valaki a kedvenc szakaszáról kérdezte őket, Daniel megnevezte saját finnországi favoritját, majd mondta, hogy Sebastiennek nincs ilyen, mert nem is ismeri a pályákat. Persze Loeb sem volt rest, amikor társát az autón kívüli feladatairól kérdezték, ő vágta rá, hogy bowlingozni megy többiekkel.
Érdekes momentum volt a személyes autók kérdése is. Valahogy emlékezetkiesésbe kerültek a versenyzők, így a sajtósuknak kellett kisegíteni őket, milyen autóval is járnak a hétköznapokon. Persze Citroënnel, de Daniel profiként azt is hozzátette, hogy ő C4 Picassót választott, hiszen két gyermeke van. Sebastientől azért megtudtuk, hogy szereti a sportkocsikat, úgyhogy egy Porsche is található a garázsában.