Már két éve írtunk a Novitec által megpiszkált Ferrari 599 GTB-ről, amikor kicsinosították a sportkocsi karosszériáját, majd tavaly pluszerő is költözött a gépbe. A kompresszor beépítésével a V12-es masszív 808 lóerőt teljesít.

Idén újra képbe került a Ferrari 599 a Novitecnél. Ezúttal azonban úgy döntöttek, azokra mozdulnak rá, akik nem akarják, hogy bárki belepiszkáljon a Ferrari-mérnökök műalkotásába, de a pluszteljesítmény elöl nem zárkóznak el.

335 km/órára nőtt a végsebesség
Finom bőr és karbon bevetésével szépül a belső

Finom bőr és karbon bevetésével szépül a belső

Finom bőr és karbon bevetésével szépül a belső


A motor belseje tehát tabu, de a motorvezérlés átírásával, illetve az új kipufogónak köszönhetően 40 lóerővel mégis nő a motor teljesítménye. Mennyivel is jobban hangzik, hogy 660 lóerő, mint 620. A nagyobb teljesítmény hatására megnő az 599 végsebessége, a Novitec kúrája után öttel tovább, 335 km/óráig hajtható.

Ami a legszebb az átalakításban, hogy a kormányon lévő Manettino tekerésével, amely a hagyományos modellekben a kipörgésgátlót, illetve a menetstabilizálót állítja, a kipufogó hangját is lehet szabályozni. Visszafogott autózás, halk duruzsolás, versenypályás bevetéshez őrült üvöltés.

Állítható sportfutómű és erősebb fék is kérhető

Állítható sportfutómű és erősebb fék is kérhető

Állítható sportfutómű és erősebb fék is kérhető


Ahogy két éve most is elmondható, hogy a szélcsatornában tökéletesített Novitec spoilerek jól állnak a sportkocsinak. A lökhárítók alá, a küszöbökhöz vagy a csomagtartóra szerelt szárnyak akár gyári kiegészítők is lehetnének, ahogy a 21 colos felnik sem hagynak kívánnivalót maguk után.

Ahogy korábban, továbbra is lehetőség van az ügyfél igényeinek megfelelő utastér kialakítására. Különleges bőrök, alumínium- és karbonelemek tehetik különlegesebbé a Ferrarit. Pénz kérdése az egész.