Még akkor sem tudtam igazán sajnálni, amikor a tüskés akácágak hátborzongató csikorgással fésülték végig a hónapok óta nem járt erdei ösvényen. Ez a legkevesebb azok után, hogy kieszel a vagyonomból, piszok!
Pedig nagyon vártam. Na végre, dörzsölgettem a tenyeremet, végre valami tuti kis tesztautó, lehet vele kalandozni a családdal tökön-paszulyon át, az automata váltó biztosította kényelemben, a fojtott dízelnek hála nyilván röhejes fogyasztással. Hát tényleg röhejes lett a fogyasztás, csak épp máshogy.
De nem akarom senki kedvét elvenni a kocsitól néhány hátborzongató számmal, vegyük előre azt, ami jó. A RAV-4 aktuális generációját pont négy éve mutatták be Frankfurtban.
Az ikonikus, lányosan gömbölyded első szériához képest érettebb, maszkulinabb, egyszersmind kicsit jellegtelen autó ez a most futó modell. Karakterén a tavalyi fészlift sem változtatott.
Pletyka |
Sas József kabaréművész és adóelkerülő is egy első szériás RAV4-gyel jár, méghozzá pirossal – rendszeresen látjuk Észak-Buda keskeny utcácskáin. |
Leheletfinomak a 2009-es modellév tavaly decemberben, Bolognában leleplezett módosításai: új lámpák, egy kis krómozott vadrács-imitáció és egy SPORT feliratú gomb a műszerfalon – nagyjából ennyi. (Hogy a SPORT mit csinál? Szerintem semmit, de a gyártó szerint a váltót készteti sportosabb működésre.)
De miért is nyúltak volna hozzá? A RAV-4 külseje így is friss, ma is megnézik az utcán. A beltér igen lakályos, a csomagtér se kicsi; ezeknél a meredek hátú autóknál nem a liter számít (papíron csupán 410), hanem a plafonig pakolhatóság és a ledönthető ülésekkel elérhető alkalmi furgonság.
Az oldalra nyíló ötödik ajtóval jól hozzá lehet férni a pakkokhoz – cserébe viszont esőben elázik a rakodómunkás. Sok gyártó kínál külön nyitható hátsó üveget a szűk helyen pakolást megkönnyítendő – a RAV-4-ből ez kimaradt.
Az ülések lapja rövid, a tömés kemény – mégsem kellemetlen élmény a RAV-4 magas bakján csücsülni. Klausztrofóbiások bizonyára nagyra értékelik, hogy a kocsinak függőlegesen úgy mellmagasságban mindenütt vége szakad; mintha egy nyitott szekéren robognánk a világban.
Kényelmes a laposan, csaknem vízszintesen elhelyezett gombmező kezelés, a klímát, a lejtmenet-vezérlőt nagyon ergnomikusan kapcsolgathatjuk. Annak idején az utolsó Primerával a Nissan kísérletezett ilyesmivel; abban sem volt rossz.
Egy szó mint száz: a RAV-4 a fészlift után is csinos, kellemes, a SUV-ok között kicsi, de praktikus családi kocsi maradt, aki volt. Küldöm mindenkinek, aki szereti. Csak egyvalamire tessenek vigyázni: ezzel a motorral, ezzel a váltóval tilos megvenni!
A benzines jobb |
Még igazi, Loki-fanatizmus nélkül is piros-fehér szívű toyotás bennfentes vélemény szerint is sokkal-sokkal harmonikusabb, csendesebb, mi több, takarékosabb az 1,8 literes benzinmotor a hozzá kapcsolt fokozatmentes váltóval. Viszont ezt nem szerelik be a RAV-4-be, csak a Versóba. Családi autó az is, de egy hepehupásabb földútra marad a RAV-4, nagyobb, szomjasabb, bár erősebb dízellel, benzinnel. |
De akkor mivel? A RAV-4 motorpalettája felettébb elgondolkodtató. Van rajta egy kétliteres, 158 lovas benzines, ami rendelhető a Toyota sokat dicsért fokozatmentes automatájával. No de ez nyilván megeszi a világ benzinjét is.
Meg van a dízel, 2,2 literes, 150 vagy 150 lóerővel. Igen, jól mondom, 150 vagy 150. D-4D jelzéssel, 150 lovas változatban nincs benne a spéci nitrogén-oxid pusztító katalizátor, és csak hatfokozatú kézi váltóval kapható. Ez is szomjas, de inkább ezt!
Mert a mi motorunk, a 150 lovas, de D-CAT néven futó, überkatalizátoros példány a kötelezően választható hatfokozatú automatával egyrészt majd’ tízmillió forintot kóstál – igaz csak gazdagon felszerelve, Executive kivitelben kapható. És 11,5 litert evett városban, tizet vegyes üzemben. Ezt elnézzük egy S320 CDI Mercinek, ha összkerekes. De egy ilyen kis SUV-nak?
Ezek után már alig nyom a latban, hogy a kocsi országúton nagy tempónál is stabil, hogy terepen is elboldogul (ha nagyobb bakhátakan fenn is akad néha), hogy csendes Toyota, tehát alighanem addig megy, amíg a világ világ, míg egy nap. Vagy amíg fel nem zabálta az olajkészleteket.
Adatok a túloldalon, kattintásnyira!
Műszaki adatok – Toyota RAV4 2,2 D-CAT Aut. | |
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 2231 |
Furat x löket (mm) | 86,0 X96,0 |
Hengerek / szelepek száma | 4/16 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 110(150)/36000 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 340/2800 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 10,8 |
Végsebesség (km/h) | 185 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 7,1 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 8,7 |
Vegyes (l/100 km) | 6,1 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 186 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4415/1815/1720 |
Tengelytáv (mm) | 2560 |
Csomagtér (liter) | 410 |
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) | 1610/2190 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 0 |
Gumiméret | 0/0 R0 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | 9 760 000 |
Konkurensek (forint) | 0 |
Tesztelt autó ára (forint) | 0 |
A szériafelszereltség fontosabb tételei | ITT! |
ÉRTÉKELÉS | |
A vezess.hu véleménye: | Ezzel a motorral, váltóval tilos. Kisebb dízellel jó, gazdaságos családi mindenes. |
Pontszám (max. 10) | 5 pont |
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|