A Citroën lehet, hogy nem döntött a legokosabban, amikor kihagyta a C3-as szériafelszerelései közül az elektronikus menetstabilizálót, hiszen anélkül 2009-ben már nem ad ötcsillagos minősítést az EuroNCAP – eredmény így csak négy csillag, ami elfordíthatja a potenciális vásárlókat, pedig a kisautó egyébként biztonságos.

Ebben senki sem jó még
Frontálisan semmi panasz

Frontálisan semmi panasz

Frontálisan semmi panasz


A frontális ütköztetésnél az utastér ép maradt, a bábuk eredményei jók voltak, még a vezető lábára sem jelentett sérülési kockázatot a műszerfal vagy a kormányoszlop. Szintén jól sikerült a korlátos oldalsó ütközés, de az oszloptesztnél már a kelleténél nagyobb erőhatás érte a mellkast, a test többi része azonban ezen a próbán is védettnek bizonyult még úgy is, hogy a C3-asban csak két frontlégzsák volt.

A leggyengébb produkciót a fejtámla nyújtotta, amely az ostorcsapásos sérülésektől kimondottan gyengén véd – de ezen a teszten eddig más autóknál sem nagyon születtek az épp megfelelőnél jobb minősítések. A felnőttvédelem összesítve 83 százalékot ért.

Az előre és hátulra beszerelt gyermekülések is megfelelően vizsgáztak, de a tesztelők szokás szerint szóvá tették – és pontlevonással büntették -, hogy az anyósüléshez tartozó, kikapcsolható légzsák állapotjelzése nem megfelelő, így az oda beszerelt gyermekülésre veszélyt jelenthet. Ez így 74 százalékot ért.

Bár nem egy nagy dömper, a C3-as nem vizsgázott túl jól a gyalogosvédelem terén. A lökhárító „puhasága” megfelelő volt, az autó vigyáz az áldozatok lábára, de a motorháztető komoly sérülésveszélyt jelent mind a gyermek, mind a felnőtt áldozatok fejére. 33 százalék.

A gyerekülések is jól szolgálnak

A gyerekülések is jól szolgálnak

A gyerekülések is jól szolgálnak


Ahogy már említettük, az öt csillag elúszott, amiért az elektronikus menetstabilizáló csak bizonyos modellvariánsokban szerepel, így a biztonsági felszerelések terén csak az egyébként megfelelő biztonságiöv-emlékeztető és a vezető által beállítható sebességhatároló ért pontot, az EuroNCAP szakemberei ebből a szempontból 40 százalékra értékelték a járgányt.  

C

itroën C3

Felnőttutas-biztonság 83%
Gyermekutas-biztonság 74%
Gyalogosvédelem 33%
Biztonsági segédeszközök 40%
Összeredmény * * * *