A Renault-t ért bundavádak, és főképp Nelson Piquet tegnap kiszivárgott vallomása, miszerint a csapat utasítására ütközött a falnak tavaly Szingapúrban, természetesen mindenkit foglalkoztatnak a paddockban. Az újságírók a versenyzőket is megkérdezték, mit gondolnak az esetről.
„Hát, elég nehéz elhinni, hogy valaki utasításra vágná falhoz az autót. Persze sokkal könnyebb balesetezni egy Forma-1-essel, mint vezetni, ez igaz. De a lényeg, hogy Ausztriában engem is a leglehetetlenebb helyzetbe hoztak, nyolc körön keresztül ment a vita, rákényszerítettek, hogy mindenki előtt adjam fel a pozíciómat. Nagyon szomorú dolog volt. Ha ez igaz, ez is nagyon szomorú. De én inkább úgy látom, hogy valaki csak Briatore fejét akarja” – utalt a botrányos 2002-es csapatutasításra Rubens Barrichello, amikor 2002-ben a futam végén át kellett adnia első helyét Michael Schumachernek.
Míg Robert Kubica, Giancarlo Fisichella és Jarno Trulli inkább nem kommentálta a történteket, Vitantonio Liuzzi pedig a brazil veteránhoz hasonlóan hitetlenkedett, a másik Force Indiá-s, Adrian Sutil azt emelte ki, hogy nagyon valószerűnek tűnt Piquet balesete.
„Szorosan mögötte voltam, amikor történt az eset. Láttam, valódi balesetnek tűnt. Egy kicsit korábban lépett a gázra, néhány kör óta már nyomás alatt tartottam. Az autója kitört, és falnak ment. Ha szándékos volt, nagyon profin csinálta” – magyarázta a német.
Míg a versenyzők nehezen hiszik, hogy egy pilóta szándékosan okozna balesetet, a Renault főmérnöke, Pat Symonds meghallgatások kiszivárgott részletei szerint az angol elismerte, hogy felmerült az ütközés ötlete, de állítása szerint a dolgot Piquet vetette fel.
Symonds arra nem volt hajlandó válaszolni, hogy a futam előtt tudott-e róla, hogy Piquet végre is hajtja-e majd az ütközést, míg a pilóta vallomásában azt állította, hogy a mérnök a verseny kezdete előtt azt mondta neki, hogy „legyen óvatos”. A csapat technikai főnöke Piquet azon állítását sem kommentálta, hogy a baleset helyszínét, a gyors mentésre alkalmatlan, ezért a biztonsági autót szinte garantáló 17-es kanyart ő határozta meg.
Még gyanúsabb, hogy a rádiófelvételek tanúsága szerint Alonsót az eredetileg tervezettnél korábban hívták ki a szinagapúri futamon, amin még a spanyol versenymérnöke is elcsodálkozott, Symonds azonban azt mondta neki, hogy „rendben lesz ez így”.