Elkészült a Volkswagen Golf VI új csúcsváltozata, amelyet simán R-nek kereszteltek. Persze érhető ez, hiszen nehéz lenne az R32 néven futó elődön túlmutatni, ha R20-nak hívnák. Itt ugyanis a nemrég bemutatott Scirocco R technikája köszön vissza, azaz 2,0 literes turbómotor került a Golf orrába.

A legerősebb Golf
270 lóerővel gazdálkodhat a vezető

270 lóerővel gazdálkodhat a vezető

270 lóerővel gazdálkodhat a vezető


Itt azonban erősebb 270 lóerős, miközben a maximális nyomatéka 350 Nm. Vagyis a név nem számít az R 20 lóerővel erősebb, mint az R32, s így dinamikában is jobb.

A korábbi csúcsmodell 6,5 másodperces idejét bőven felülmúlva 5,7 másodperc alatt gyorsul százra a Golf R, ha ügyes a pilóta. Viszont bárki gyorsulhat még ennél is jobban, ehhez csak a duplakuplungos automata felárát kell kifizetni, az integrált rajtautomatika ugyanis 5,5 másodperc alatt lövi százig a sportmodellt.

De nemcsak ezért jobb a DSG, hanem mert kevesebbet is fogyaszt. Kézi váltóval 8,5, automatával 8,4 litert fogyaszt a szabvány szerint a Golf R. Végsebessége 250 km/óra, elektronikusan korlátozva.

Jaj, nem tudnak elszakadni ettől a fránya kéktől

Jaj, nem tudnak elszakadni ettől a fránya kéktől

Jaj, nem tudnak elszakadni ettől a fránya kéktől


Nemcsak gyorsulásánál, de csúszós úton is hasznát veheti a pilóta a jármű összkerékhajtásának. A rendszer aktívan osztja el a nyomatékot az első és hátsó tengely között, extrém esetben arra is képes, hogy a hátsó tengelyre juttassa az egészet. Természetesen nem hiányzik a sportos hangolású ültetett futómű és a nagy teljesítményű fékrendszer sem az R kínálatából. A menetstabilizálóban van sport mód, amely több szabadságot enged a vezetőnek, de végső esetben próbálja menteni a menthetőt.