A 2009-es idény második felére egyértelműen a Mercedes-motoros autók fölénye jellemző. A német erőforrás előnyét a fejlesztési tilalom ideiglenes feloldásával tompítanák.
A Forma-1-ben 2006 végén fagyasztották be a motorok fejlesztését, de néhány korlátozott területen azért azóta is lehetett őket javítgatni és „növelni a megbízhatóságukat”. 2008 végén a Renault-nál arra panaszkodtak, hogy ők a szabályok betűjéhez tartva magukat nem nyúltak a motorhoz és hátrányba kerültek, ezért az FIA a francia gyártó számára kivételesen engedte a felzárkózást segítő fejlesztést.
Előfordulhat, hogy 2009 telén hasonló engedélyért folyamodnak a Mercedes riválisai, mondta el Monzában a Ferrari főnöke, Stefano Domenicali.
„Ezzel egyértelműen foglalkozni kell, meg fogjuk tárgyalni az erőforrás-munkacsoportban, mert hatalmas teljesítményt láttunk ma a Mercedestől. A végső döntés előtt számszerűen is meg kell ezt vizsgálnunk. Át kell tekintenünk a helyzetet, ez téma a csapatok között” – nyilatkozta az olasz.