Felmérte az idén eladott autók szén-dioxid-kibocsátását a Jato Dynamics autóipari adatszolgáltató, majd összevetette az egyes márkák idei teljesítményét a tavalyival.
Továbbra is a Fiat a legzöldebb márka, amely ugyan tavalyhoz képest csak 5,2 százalékkal csökkentett a teljes flottára számolt átlagos kibocsátását, de csak azért, mert már tavaly is jól álltak. A legnagyobb fejlődést az Alfa Romeo érte el, a márka 2008 első félévéhez viszonyított, eladásokkal súlyozott átlagkibocsátása 2009 első félévében 19,9 g/km-rel csökkent.
A Fiat első helye 129,1 gramm/kilométeres átlagos kibocsátást jelent a teljes eladott Fiat-flottára nézve. Ez az érték alatt van az Európai Unió által 2015-re, minden modell számára előírt határértéknek. A 2009-es első féléves adatok alapján szintén a 130-as érték alatt van a smart és MINI márka is.
Bár az Alfa Romeo az éltanuló a legtöbb autót eladó ötösből a Ford teljesített a legeredményesebben. Nekik 8,0 g/km-t sikerült faragni az Európában eladott új autóik átlagos CO2-kibocsátásából, mivel az ECOnetic széria tagjai kedveltnek bizonyultak a vásárlók körében. Sok javult továbbá az Audi, a Toyota,a Suzuki, a Chevrolet és a Hyundai is.
A sok dicséret után megrovást érdemel viszont a Škoda, amely a legnagyobb 25 között egyedüliként növelte átlagos kibocsátását. Szerencsére csak minimálisan.