Nemcsak a Trabant és a Wartburg támadt fel a Frankfurti Autószalonra, de visszatért az eredetileg 1949-ben bemutatott Citroën Kacsa is. Legalábbis a 90. születésnapját ünneplő francia márka megmutatja, milyen lehetne az anno 2CV néven megjelent autó, ha ma építenék meg, így született a REVOLTe. Ehhez felállítottak három szabályt:

  • ha a 2CV szigorú és funkcionális volt, akkor a REVOLTe legyen luxuskivitelű és színpompás,
  • ha a 2CV egyszerű volt és az alapszolgáltatásokra koncentrált, akkor a REVOLTe legyen rafináltan intelligens és technológiailag komplex,
  • ha a 2CV ráérősen rótta az utakat, a REVOLTe legyen vibrálóan élénk.

Könnyű beszállni
Nem szekrény, de úgy nyílik

Nem szekrény, de úgy nyílik

Nem szekrény, de úgy nyílik


Így aztán a most leleplezett tanulmányautó csak a formák tekintetében emlékeztet ősére. A tetőív, az oldalsó üvegfelületek és a motorháztető kialakításába is beleláthatjuk a 60 éves 2CV-t. Továbbra is kisautó a Kacsa, 3,68 méter hosszú, ugyanakkor csupán 1,35 méter magas. Azaz igazán sportos benyomást kelt, amit vékony fényszórók és nyújtott hűtőnyílások tovább erősítenek.

A luxuskivitelű utastérbe a szekrényeknél láthatóan egymással szembe nyíló ajtókon lehet bejutni. Itt aztán jöhet a meglepetés, a REVOLTe ugyanis csak háromszemélyes. A vezetőnek egy a versenyautókéhoz hasonló kagylóülés jut, míg hátul egy kétszemélyes kanapé várja az utasokat. A sofőr mellett egy lábtartószerű alkalmatosságot találunk, ami tovább fokozza az egyik hátsó utas kényemét. Ez a szerkezet ugyanakkor arra is jó, hogy egy gyerekülést rögzítsenek rá a menetiránynak háttal.

Kagylóülés és lábtartó

Kagylóülés és lábtartó

Kagylóülés és lábtartó



Nemcsak kialakításában különleges a hátsó ülés, de itt kaptak helyet a jármű akkumulátorai is. A REVOLTe ugyanis hibrid hajtású. A kis hengerűrtartalmú hagyományos motorhoz egy elektromos is kapcsolódik, ezek párhuzamos működésűek. Azaz dolgozhatnak egyszerre vagy külön-külön is, így a REVOLTe képes zajtalanul, szén-dioxid-kibocsátás nélkül villanyautóként is közlekedni.  

A tanulmány tetején fotocellák helyezkednek el, amelyek az utastér kényelmi berendezéseit látják el árammal még álló helyzetben is, így az akkumulátorok energiáját nem kell erre pazarolni. Ugyanis bár a takarékosság és a környezetbarát üzem is cél volt, a sportos megjelenéshez illően a hibrid hajtást úgy hangolták,

Sportosra tervezték

Sportosra tervezték

Sportosra tervezték


hogy minél jobb gyorsulással mozgassa a 21. századi Kacsát.

Persze nemcsak tanulmány kisautóval érkezett a Citroën Frankfurtba, hiszen itt mutatták be a nagyközönségnek az új C3-at és az ugyanarra az alapra épített prémium kisautót, a DS3-at is.