A Golf elsiette

1991-ben egybeesett az Astra F és a Golf III, majd 1997-ben a Golf IV és az Astra G, 2003-ban pedig az Astra H és a Golf V világpremierje a Frankfurti Autókiállításon. A két cég továbbra is nagyon figyel egymásra, de a VW tavaly bemutatta az erős ráncfelvarrásnak mondható Golf VI-ot, az Opel pedig idén ősszel leplezte le az alapjaiban új Astrát.

a videó a hirdetés után indul

Itt az új Astra, az I
Az A, B, C, D, E még Kadett volt, F-től jöttek az Astrák

Az A, B, C, D, E még Kadett volt, F-től jöttek az Astrák

E-ig ment a Kadett, F-től jöttek az Astrák


A bemutató időpontjában meg sem lehetett közelíteni az autót, de később sikerült megnéznünk kívülről és belülről is. A dizájn sokat ígér, a széles nyomtávú autó jó kiállású, ez még egy csarnokban is átjön.

A belseje az igazi ugrás

Ami igazán meglepő, az a belső térben tapasztalható ugrás. Bemutatásakor az Astra H belseje abszolút igényes volt, de eltelt hat év. Az újé komoly ugrás, valóban közel áll az Insigniához. A térkínálat is, mert az Astra a jobbak közé tartozik a maga osztályában, az Insignia viszont a legszűkebb középkategóriás autók egyike, ha a hátsó utasok szemével mérjük.

Politikai kérdés az Opel
Itt az új Astra, az I

Itt az új Astra, az I

A nagypolitika alakította az Opel sorsát


Németországban az Opel most központi téma, a cég jövője a választások kimenetelére is hatással bír. Az AutoBild idéz egy felmérést, amely szerint a polgárok 9,8 százaléka a cég sorsának rendeződésétől is függővé teszi szavazatát. A kereszténydemokrata-keresztényszociális és a szociáldemkrata nagykoalíciónak még a szavazás előtt kellett új tulajdonost találni, amely az általuk favorizált Magna lett, a Szberbank, a legnagyobb orosz pénzintézet tőkehátterével. A cég karcsúsításának részeként az Opel kirúg ötvenezerből tízezer alkalmazottat, de jelentős részüket Németországon kívül, Belgiumban ereszti szélnek. A négy nagy német üzemet az új tulajdonos megtartja, ezért is kaphat 4,5 milliárd eurós hitelt a német államtól.

Német, de barátságos, puha

Német, de barátságos, puha

Német, de barátságos, puha


Az eddig is igen soktagú motorválaszték nem lesz szegényesebb, de nő a motorok teljesítménye. A dízelek 95-160 lóerő közöttiek, legkevesebbet az 1,25 literes ecoFlex fogyasztja, amely 4,2 literrel megelégszik a szabványos mérési ciklusban.

Új turbós benzines

Benzines motor is lesz dögivel, 100-180 lóerő közötti teljesítménnyel. A legérdekesebb az 1,4 literes, új fejlesztésű turbómotor,  amelynek sarokszámai: 150 LE, 200 Nm, 5,9 liter/100 km, ami 18 százalékkal alacsonyabb az Astra 1.8 gyári adatánál.

Németországban az Astra hamarosan piacra lép, az Opel hangsúlyozottan nem emelte az árakat a modellváltással. Meglátjuk, mi valósul meg ebből itthon, a hazai értékesítés jövő év elején kezdődik.

A fekete slankítja

A fekete slankítja


További frankfurti képek a galériában