A Peugeot közleménye szerint a BB1 egy újszerű autós élmény ígérete. És valóban. Ilyen nem fordult még elő a történelemben: négy személy egy 2,5 méteres járműben. Ez a kocsi nemcsak fél méterrel rövidebb a Toyota iQ-nál, de még a smart is hosszabb nála. Ez azonban nem zavarta a tervezőket, hogy négy ülést szereljenek bele. Újszerű élmény lehet, mert ahogy itt áll előttem a Peugeot standján a BB1 tanulmány, nagyon picike.
Igazi városi autó, hiszen apró mérete lehetővé teszi, hogy akár az útra merőlegesen le lehessen parkolni vele. De a 3,5 méteres sugarú fordulóköre is predesztinálja a városi használatra. A BB1 kipufogás- és zajmentes, nem fogyaszt fosszilis energiahordozót.
A titok nyitja abban áll, hogy az utastér elrendezése a motorkerékpárokét követi, a vezető pedig újszerű, a szokottnál függőlegesebb pozícióból vezet. Ezt azáltal érték el, hogy nincsenek pedálok. A hátsó utasok tandem helyzetben ülnek az elsők mögött. A belső tér átrendezhető: négy utas mellett 160 liternyi poggyásztér marad, amely 885 liternyire nő, ha csak a vezető utazik.
A BB1 csővázát a Peugeot motoros részlege tervezte, de ahhoz már hagyományos kormánymű, futómű kapcsolódik. A karosszéria szénszálas műanyag, a jármű súlya nem haladja meg a 600 kilogrammot.
Nemcsak üléskialakítás, de a hajtás is előremutató, utóbbit a quadokban látott megoldásból merítették, a BB1-et mozgató villanymotorok a hátsó kerekekben vannak, csúcsteljesítményük együttesen 20 lóerő. Akár egy robogó, s ennek megfelelő a dinamikája is, 0-ról 30 km/órára 2,8 másodperc alatt gyorsul, ahonnan 60-ig újabb 4 másodperc telik el.
Az energiát a hátsó ülések alatt elhelyezett lítiumion akkumulátorok adják, amelyek egyetlen feltöltése 120 kilométeres hatótávolságra elég. Álló helyzetben a tetőn elhelyezett napelemek tartják működésben a szellőzést.
A „BB1” név a Peugeot történetére és az 1905-1912-es Baby Peugeot modellekre utal. Az ultrakompakt, könnyű villanyautó koncepciója pedig a Peugeot VLV-t idézi. Ebből 370 darab készült 1941 és 1945 között.