A Peugeot közleménye szerint a BB1 egy újszerű autós élmény ígérete. És valóban. Ilyen nem fordult még elő a történelemben: négy személy egy 2,5 méteres járműben. Ez a kocsi nemcsak fél méterrel rövidebb a Toyota iQ-nál, de még a smart is hosszabb nála. Ez azonban nem zavarta a tervezőket, hogy négy ülést szereljenek bele. Újszerű élmény lehet, mert ahogy itt áll előttem a Peugeot standján a BB1 tanulmány, nagyon picike.

2,5 méteres autóban négyen?
2,5 méteres autóban négyen?

2,5 méteres autóban négyen?

2,5 méteres autóban négyen?


Igazi városi autó, hiszen apró mérete lehetővé teszi, hogy akár az útra merőlegesen le lehessen parkolni vele. De a 3,5 méteres sugarú fordulóköre is predesztinálja a városi használatra. A BB1 kipufogás- és zajmentes, nem fogyaszt fosszilis energiahordozót.

A titok nyitja abban áll, hogy az utastér elrendezése a motorkerékpárokét követi, a vezető pedig újszerű, a szokottnál függőlegesebb pozícióból vezet. Ezt azáltal érték el, hogy nincsenek pedálok. A hátsó utasok tandem helyzetben ülnek az elsők mögött. A belső tér átrendezhető: négy utas mellett 160 liternyi poggyásztér marad, amely 885 liternyire nő, ha csak a vezető utazik.

Kormánynak látszó tárgy

Kormánynak látszó tárgy

Kormánynak látszó tárgy


A BB1 csővázát a Peugeot motoros részlege tervezte, de ahhoz már hagyományos kormánymű, futómű kapcsolódik. A karosszéria szénszálas műanyag, a jármű súlya nem haladja meg a 600 kilogrammot.

Nemcsak üléskialakítás, de a hajtás is előremutató, utóbbit a quadokban látott megoldásból merítették, a BB1-et mozgató villanymotorok a hátsó kerekekben vannak, csúcsteljesítményük együttesen 20 lóerő. Akár egy robogó, s ennek megfelelő a dinamikája is, 0-ról 30 km/órára 2,8 másodperc alatt gyorsul, ahonnan 60-ig újabb 4 másodperc telik el.

Átrendezhető a belső tér

Átrendezhető a belső tér

Átrendezhető a belső tér


Az energiát a hátsó ülések alatt elhelyezett lítiumion akkumulátorok adják, amelyek egyetlen feltöltése 120 kilométeres hatótávolságra elég. Álló helyzetben a tetőn elhelyezett napelemek tartják működésben a szellőzést.

A „BB1” név a Peugeot történetére és az 1905-1912-es Baby Peugeot modellekre utal. Az ultrakompakt, könnyű villanyautó koncepciója pedig a Peugeot VLV-t idézi. Ebből 370 darab készült 1941 és 1945 között.