Kisebb meglepetésre a Bugatti nem a Frankfurti Autószalonon, hanem attól eltérő – egyelőre titkos – helyszínen néhány kiválasztottnak megmutatta a jövő Bugattiját, egy négyajtós limuzint, a Bugatti 16 C Galibier tanulmányt. Az autó érkezése már nem olyan meglepő, hiszen mi is beszámoltunk róla, miután kiszivárgott a meghívó a Bugatti 100. születésnapját ünneplő eseményre.

Fa és bőr mindenfelé
Alumínium és műanyag teszi könnyűvé

Alumínium és műanyag teszi könnyűvé

Alumínium és műanyag teszi könnyűvé


Maga az autó sem újdonság, épített már ilyet a francia márka. Még 1993-ban mutatta be a Bugatti az EB 112-t, egy luxusszedánt, amelyből végül csak pár darab készült, majd 2000-ben megjelent a hasonló kialakítású EB 218-as koncepció, ami piacra sem került.

Azonban ha megnézzük a képeket egyértelmű, hogy a Galibier a fentiek még fényűzőbb, extravagánsabb leszármazottja természetesen a 21 századi technikával fűszerezve. A külső elsősorban a 112-re emlékeztet, az utastér pedig a 218-ra. Vagyis a Bugatti nem követi a mostani – a lépcsőshátú formától eltérő – luxusautó-trendet, hanem feltámasztja azt, amit 16 éve kitalált.

Már 1993-ban megmutatta az ötajtós luxusautót a Bugatti

Már 1993-ban megmutatta az ötajtós luxusautót a Bugatti

Már 1993-ban megmutatta az ötajtós luxusautót a Bugatti


Bár hivatalosan nem árulták el, de valószínűleg az új Bentley Mulsanne padlólemezére épült a Galibier, hiszen mindkét márka a VW-csoporté és a vezetőjük is egy. Azt viszont tudjuk, hogy a karosszéria fényezett részei kézzel készültek szénszálas műanyagból, míg az ajtók és az első sárvédők alumíniumból vannak. Mindez jelentősen csökkenti a nem épp apró jármű tömegét.

Természetesen nem hiányzik a klasszikus Bugatti-hűtőmaszk, miközben a LED-es lámpák a modern kialakítást tükrözik. Igazi bugattis megoldás a harmadik féklámpa, amely a kettéosztott hátsó ablakok között fut függőlegesen, vagy a motorháztető, amelynek két fedele pillangószárnyszerűen nyílik.

Fa és bőr mindenfelé

Fa és bőr mindenfelé

Fa és bőr mindenfelé


Az utastér maga a luxus, fa és bőr mindenfelé. Az egész belső egy szivarszoba hangulatát idézi. A kezelőszerveket besüllyesztették a kartámaszba, így nem hivalkodóak. Amit mind a négy utas láthat, az a sebesség, illetve teljesítményjelző. Nem hiányzik a hagyományos óra sem, amelyet ide a Parmigiani gyártott. A szerkezet igazából egy karóra, így a vezető magával is viheti.

Műszakilag az autó a Veyron leszármazottja. A karosszéria alatt ugyanaz a 8 literes, 16 hengeres turbómotor szerepel, akár a sportkocsiban. Itt nem középre, hanem a jármű orrába került. Teljesítményét kissé visszafogták, „csak” 800 lóerő, viszont benzin mellett bioetanollal is megy. Ezzel a legerősebb limuzin lehetne, de bizonyosan pályázhatna a leggyorsabbra is. Dinamikai adatot nem közölt a Bugatti, de a kilométeróra 390-ig kalibrált.

AZ EB 218 utastere

AZ EB 218 utastere

AZ EB 218 utastere


Ahogy kétüléses társánál, úgy itt is négykerék-hajtás segít a kellő tapadás elérésében, míg a lassításnál kerámia féktárcsák veszik fel a munkát.

Neve sem akármilyen, a Galibier ugyanis nemcsak korábbi négyajtós Bugatti, a Type 57 egy változata, de sokszor a legmagasabb csúcs, s így a legkegyetlenebb hegyi szakasz a Tour de France kerékpáros körversenyen.  

Videón a Galibier: