Piquet-ék állítása egymagában kevés

Symonds és Briatore karrierjének is vége

Symonds és Briatore karrierjének is vége

A Renault-nak a Nemzetközi Automobil Szövetség eredetileg a múlt hétfőig adott határidőt arra, hogy hivatalos formában reagáljon a csapatot ért csalási vádakra, majd ezt máig hosszabbította meg a szervezet. A francia gyártó egészen eddig csak egyszer szólalt meg az ügyben, amikor egy rövid közleményben tudomásul vette az FIA Motorsport Világtanácsának jövő hétfőre szóló idézését.

A Renault ma drasztikus lépésre szánta el magát: annak ellenére, hogy Briatore cáfolja, hogy köze lett volna az állítólagosan megrendezett szingapúri balesethez, és még fel is jelentette a Piquet családot zsarolás és rágalmazás miatt, a francia cég nem áll mögé, tőle és a szintén gyanúba keveredett technikai főnöktől, Pat Symondstól is megszabadul, ezzel gyakorlatilag beismerve a csalást.

„Az ING Renault F1 Team nem fogja vitatni az FIA 2008-as Szingapúri Nagydíjjal kapcsolatos vádjait. A Renault azt is leszögezi, hogy vezetője, Flavio Briatore és vezető mérnöke, Pat Symonds elhagyta a csapatot. A Motorsport Világtanács szeptember 21-i ülése előtt a csapat nem nyilatkozik többet” – állt a Renault közleményében.

A Renault kihátrálása után szinte biztosra vehető, hogy a vádaknak alapja van, és a kérdés csak az, hogy mi történt pontosan tavaly Szingapúrban, és kinek milyen szerepe volt az eseményekben. Könnyen lehet azonban, hogy ez mégsem derül majd ki, ugyanis mivel már nem a csapat tagjai, Briatorének és Symondsnak sem kötelező megjelennie az FIA tárgyalásán.

Tegnap szivárgott ki, hogy az ügyet robbantó Piquet mellett a technikai főnök, a csapatnál már a Toleman-korszak óta dolgozó Symonds is immunitást kapott, így elképzelhető, hogy az angol súlyosan terhelő vallomást tett.