Bár a Renault tavaly a Forma-1 történetének első éjszakai futamának helyszínén, Szingapúrban küldte falnak Nelson Piquet-t, hogy ezzel csapattársát, Fernando Alonsót nyerő helyzetbe hozza, az idei nagydíjnak mit sem árt a botrány.
„Amennyire a szakértőktől tudom, az egy csapat taktikájáról szól, és nem a helyszínt érinti. Nem hiszem, hogy bármilyen hatással lenne az ügy Szingapúrra. A dolog az FIA-ra és a csapatokra tartozik. Mi a helyszínt biztosítjuk a versenyhez, igyekszünk olyan körülményeket teremteni, amelyek között a nézők jól érzik magukat, emlékezetes élményben lehet részük” – nyilatkozta a városállam ipari és kereskedelmi minisztere, S. Iswaran.
A futam fő szervezője, Michael Roche azzal büszkélkedett, hogy a jövő hétvégi versenyre már eladták a jegyek 90 százalékát, és hozzátette, hogy ezzel szinte el is jutottak a gyakorlati határig.
„Nagyon örülünk, hogy elértük ezt a számot, azonban a telt ház gyakorlatilag megvalósíthatatlan. A fő lelátók mind teli vannak már, viszont ilyen kevéssel a futam előtt már nagyon nehéz kiszolgálni azoknak a csoportoknak az igényeit, akiknek tagjai egy helyen szeretnének ülni. Mivel utcai pályáról van szó, korlátozott mennyiségben tudunk csak eladni állóhelyre szóló jegyeket – naponta 20 ezer ilyenünk van, és ez gond nélkül el is fogy” – magyarázta Roche.
A versenyszervezők több mint 2 millió dollárt (kb. 370 millió Ft) költöttek a futam külföldi reklámjára, és az eredménnyel is elégedettek, ugyanis a látogatók 40 százaléka Szingapúron kívülről érkezik.
„A gazdasági válság ránk nem igazán volt hatással. Kezdettől fogva nagy volt az érdeklődés a jegyek iránt, Michael Schumacher esetleges visszatérése és brit Brawn sikere is sokat jelentett, tekintve, hogy mennyi ottani származású ember él itt” – magyarázta a főszervező.