Elkészült a Melkus RS2000. A keleti blokk legizgalmasabb autójának, a Wartburg-motoros Melkus 1000 modernkori reinkarnációja. Az eredeti autót 1969 és ’73 között, Drezdában gyártották, Heinz Melkus autóversenyző ötletéből. Ferrarikéhoz hasonló karosszériával és Wartburg-motorral készült összesen 101 darab.
A versenyző autókereskedő rokonai évek óta dolgoztak a Melkus feltámasztásán, előbb gyártottak néhány replikát, majd belefogtak egy mai autó építésébe. Azonban nem teljesen saját konstrukcióról van szó, mivel a jármű alapját az általuk többek között forgalmazott Lotus Elise adja.
Megtartották az alumíniumvázat, majd arra építettek az eredeti Melkusra hasonló karosszériát. Ennek megfelelően az új kocsi is sirályszárnyas ajtókkal bír. De a formák, a lámpák, a motorborítás is hasonlatos. Tekintve a Lotus-eredetet, és az üveg és szénszálas műanyagból épült külsőt az autó könnyű, 950 kilót nyom.
Abban is hasonló a két gép, hogy mindkettő középmotoros, ám míg anno 72 és 90 lóerős háromhengeres, kétütemű motort, most 270 lovas négyhengerest alkalmaznak. A Toyotától származó 1,8-as, kompresszoros motor hatfokozatú, manuális váltón át hajtja a hátsó kerekeket. Ha a pilóta ügyes, 4,9 másodperc alatt eléri a kocsi a 100 km/órát. Más áttétellel viszont a 300 km/órás végsebesség érhető el. Mint megtudtuk készülhet ugyanakkor 150 és 200 lóerős variáns is, de kérése a sirályszárnyas autó tetőrészére is vágnak ablakot.
Mindene megvan a Melkusnak, hogy igazán különleges sportkocsi legyen. Szép, gyors, exkluzív. De valami azért hibádzik, az ára 107 500 euró, vagyis 29 millió forintba kerül. Ezért az árért viszont már remek jó Porschét kaphatunk, igaz abból már Budapesten is könnyen szembenjön egy másik, az évi maximum 25 darabban készülő Melkusból ez kevéssé valószínű.
Amiben azonban tuti jobb a Melkus, ennek csomagtartójába befér egy rekesz sör. Nézze meg a