Elkelt az első tíz példány az új Toyota Priusból. Az eddigi vásárlók azok közül kerültek ki, akik vártak már az autóra, de flottaértékesítésben is elkelt belőle néhány. Az 1997-től gyártott hibridautó harmadik generációjának forgalmazása szeptember legvégén kezdődik.

Hibridre kevesebbet markol az állam

A magyar állam az elektromos és a hibridhajtású autókra biztosít regisztrációsadó-kedvezményt, tehát nem károsanyag-kibocsátási vagy szén-dioxid-emissziós határértékek, hanem a technika alapján részesít előnyben autókat. A szabályozásból minden hibridjármű profitál, az Amerikából szürkeimportban behozott Toyota Highlander terepjáróktól a Lexus hibrideken át a Honda Insightig. Új autókra egységesen 190 000 Ft a tarifa, így az állam nem a Prius 1,8 literes benzines motorja után kaszál 743 000 forintot.


Kis kerék, kisebb fogyasztás

A Premium beéri 3,9 literrel százon a gyári mérés alapján
A Premium beéri 3,9 literrel százon a gyári mérés alapján

A Premium beéri 3,9 literrel százon a gyári mérés alapján

A Premium beéri 3,9 literrel százon


A listaár 7 425 000 és 9 235 000 forint között változik, érdekes, hogy a legdrágábbnak keskenyebb, 195/65 R15-ös abroncsa van, mint a kevésbé költséges kiviteleknek.

Legtöbbe ugyanis a legtakarékosabb modell, a Prius Premium kerül, amely 4,1 helyett 3,9 litert fogyaszt és szén-dioxid-kibocsátása 99-ről 89 g/kilométerre csökkent.

Szellőzés kikapcsolt motorral

Utóbbi verzióban a tetőn lévő napelemekkel nyert áram működteti a szellőztetést parkolás közben. Az álló motorú, lezárt autóban tényleg lobogtak a levegőrostélyok elé ragasztott szalagok.

Távirányítással beindítható a légkondi a Premium jelű csúcsmodellben

Távirányítással beindítható a légkondi a Premium jelű csúcsmodellben

Távirányítással beindítható a légkondi Premium jelű csúcsmodellben


Ezt a ma átvett tesztautóban nem fogjuk tudni kipróbálni, de minden mást igen, hamarosan jön a teszt a Prius III-ról.

Nincs ékszíj

Érdekes, hogy Az új Priusban egyáltalán nincs ékszíj. A normál esetben ékszíjjal működtetett alkatrészek, így a szervoszivattyúk, a vízpumpa, a klímakompresszor vagy a generátor hajtását villanymotorok végzik.

4,1 litert fogyaszt, CO2-emissziója 99 g/km

4,1 litert fogyaszt, CO2-emissziója 99 g/km


További gyári képek a galériában
99 lóerős a benzines, 82 a villanymotor

99 lóerős a benzines, 82 a villanymotor

99 lóerős a benzines, 82 a villanymotor


Ezzel a megoldással csak akkor vesznek fel áramot, amikor szükséges, ami csökkenti a fogyasztást. Az autóban ugyanis az áram is benzinből van.

Alapfelszereltség – Prius:
ABS, VSC menetstabilizáló elektronika, első, oldalsó és függönylégzsákok, vezető oldali térdlégzsák, kulcs nélküli, automatikus ajtónyitás és zárás egy érzékelővel a vezető ajtaján, 15 collos könnyűfém keréktárcsák, elektromos ablakemelők és tükörmozgatás, álló motornál is működő automatikus légkondicionáló, szélvédőre vetített információk (head-up display), kormányról vezérelhető, hat hangszórós CD-s rádió, elektromosan állítható deréktámasz a vezetőüléshez

Head-up display jár az alapmodellhez is

Head-up display jár az alapmodellhez is

Head-up display jár az alapmodellhez is


Sol többletfelszereltség:
17-es könnyűfém felnik, érzékelő minden ajtónál az automatikus nyitáshoz, 8 hangszórós rádió, tempomat, bőr kormányborítás, esőérzékelős ablaktörlő

Sol Navi többletfelszereltség:
Navigációsrendszer 7 coll átmérőjű érintőképernyővel, merevlemezen tárolt térképpel, tolatókamera, parkolást segítő rendszer, Bluetooth telefon kihangosító

Premium többletfelszereltség:
Elektromos napfénytető benne napcellákkal, távirányítással beindítható légkondicionáló, automatikusan bekapcsoló LED-es fényszórók, vakító fényre elsötétedő belső tükör